نماینده جیبوتی در اتحادیه عرب در ادعایی بی‌اساس ایران را به اشغال جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، محمد ظهر حرسی، نماینده دائم جیبوتی در اتحادیه عرب و رئیس سابق دور پیشین اتحادیه عرب در سطح نمایندگان، ایران به اشغال جزایر سه گانه متهم کرد.

وی در اظهاراتی بی اساس در صد و چهل و نهمین دوره اتحادیه عرب در سطح نمایندگان مدعی شد: از خطرناکترین چالش های پیش روی ما افزایش پدیده تروریسم، افراط گرایی، اشغال جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از سوی ایران، اشغال سرزمین های جیبوتی از سوی اریتره و چالش های آبی کشورهای عربی است.

نماینده جیبوتی که ریاست دور پیشین اتحادیه عرب در سطح نمایندگان را نیز برعهده داشت، اعلام کرد کشورش در خلال دور پیشین تلاش کرد موضع کشورهای عربی را تقویت و بر اقدام مشترک از سوی کشورهای عربی تأکید کند.

نماینده جیبوتی تصریح کرد: در دور پیشین اتحادیه عرب نشست ها و گفتگوهای مشورتی بسیاری با هدف خدمت به مسائل کشورهای عربی برگزار شد که از جمله آن می توان به درگیری کشورهای عربی و اسرائیل، تحولات مسأله فلسطین،  پیامدهای تصمیم آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشاره کرد.

از سوی دیگر عبدالرحمن ابراهیم الرسی، معاون وزیر امور خارجه عربستان و رئیس کنونی صد و چهل و نهمین دوره اتحادیه عرب در سطح نمایندگان اعلام کرد عربستان در خلال ریاست کنونی خود در جهت توسعه اقدام مشترک عربی تلاش خواهد کرد.

وی امروز در سخنانی در افتتاحیه جلسه اتحادیه عرب اعلام کرد اوضاع کنونی مالی اتحادیه عرب سبب ضعف این اتحادیه در پیگیری وظایف خود خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: چالش های بزرگی که کشورهای عربی با آن روبرو هستند، نباید ما را از مسأله اصلی فلسطین باز دارد. عبدالرحمن الرسی بار دیگر بر اصول عربستان در جهت تحقق صلح و بازگرداندن حقوق مشروع مردم فلسطین و برپایی دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس شریف تأکید کرد.

انتهای پیام/

نماینده جیبوتی در اتحادیه عرب ایران را به اشغال جزایر سه گانه متهم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
حالا اینم واسه ما آدم شده
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۲۱:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
چرا ایران باید اینقد تحقیر شود که پایتخت اسرائیل بشود قدس و جیبوتی هم در برابر ایران قد بکشد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
اصلا این جیبوتی کجای نقشه اس؟ باید با ذره بین دیدش؟
آخرین اخبار