رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نمونه ای از ابتلای انسان به آنفلوآنزای پرندگان در فارس گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین فرامرزی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری دامپزشکی و سازمان محیط زیست فارس استان از ۱۲ سال گذشته به‌صورت جدی برای پیشگیری از ابتلای بیماری آنفلوآنزای پرندگان اقدامات قابل توجهی را انجام داده است، گفت: تاکنون گزارشی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده و تمامی مراکز طیور و فروش مواد پروتئینی از طریق دستگاه‌های مربوطه نظارت و کنترل می‌شود.

وی افزود: تنها یک مورد بین مرغ‌های یکی از مرغداری‌های شهرستان کوار مشاهده شده است که همه مرغ‌های آن مرغداری امحا شدند.

فرامرزی اظهار داشت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تحت تیپ‌های مختلف ایجاد می‌شود که در کشور ما نیز سویه H۵N۸، در ۲ سال گذشته گزارش شده است و سویه جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یعنی H۵N۶ می‌تواند به انسان منتقل شود و خطرآفرین است.

وی بیان کرد: این بیماری ممکن است در تمامی دریاچه‌ها و پارک‌های ملی یا تالاب‌ها وجود داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود که افراد در شرایط فعلی از ورود به این اماکن خودداری کنند و به پرندگان مهاجر نزدیک نشوند و از دست زدن به لاشه پرندگان پرهیز کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دقت خانواده‌های ایرانی در پخت غذا و گوشت سبب از بین رفتن این بیماری می‌شود، تصریح کرد: لازم است خانواده‌ها در پخت مرغ و گوشت از دستکش استفاده کنند و از دست زدن به ترشحات ولاشه‌های پرندگان خودداری کنند.
انتهای پیام/ر

آنفولانزاری مرغی در فارس مشاهده نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار