امام جمعه تبریز ؛

خدمت به فقرا و مستضعفان باید بی منت و مستمر باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ،ضرورت خدمت بی منت به مستضعفان افزود : خدمت به محرومان جامعه بزرگ‌ترین عبادت است و خوشبختانه مدیران خادم کشورمان در رأس کمیته امداد قرار دارند.

ضرورت خدمت بی منت به مستضعفانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم  نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی،امروز در دیدار مدیران و کارکنان کمیته امداد ،گفت:وظیفه ماست که خدمتگزار فقرا باشیم و خود را در غم و شادی‌ های آنان شریک بدانیم.


وی با اشاره به اینکه طبقات محروم و کم‌ در آمد جامعه در مواقع حساس و مورد نیاز، وظیفه خود را در برابر انقلاب و اسلام به خوبی ادا کرده اند خاطرنشان کرد: طبقات محروم جامعه در دوران دفاع مقدس و در دفاع از اسلام و آرمانهای انقلاب از جان و مال خود گذشتند.

وی  بابیان این که مبادا در خدمت به فقرا خسته و ناراحت شویم ادامه داد : همان‌ طور که امام راحل فرمودند یک موی سر این کوخ‌ نشینان به همه کاخ‌ نشینان شرف و برتری دارد.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت : محرومیت‌ زدایی از جامعه یک شعار سیاسی نیست بلکه راه و روش انقلابی و عقیدتی است .


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ،افزود : وظیفه حکومت مردمی این است که توان فهم محرومیت‌ ها را داشته و تلاش و همت مسئولان نظام هم باید رفع فقر و محرومیت در جامعه باشد.


امام‌ جمعه تبریز کمیته امداد را مرکز خدمت‌ رسانی برای محرومان و پابرهنگان دانست تاکید کرد : مسئولان باید با تمام توان از این نهاد حمایت کنند.


مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری مراسم جشن خودکفایی چهار هزار و ۲۰۰ مددجوی این نهاد، گفت: هدف کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و پرداخت وام قرض‌الحسنه به‌جای کمک‌های بلاعوض به مددجویان تحت حمایت است.


محمد کلامی با اشاره به این که امسال به‌ طور متوسط هر روز 2 مسکن برای مددجویان نیازمند این نهاد در استان ساخته‌شده است،گفت: در 11 ماه گذشته حدود 16 هزار مسکن مددجویی هم در استان بهسازی شده است.


وی بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج در بین مددجویان تأکید کرد و افزود: امسال 3 هزار و 900 نفر از نوعروسان جهیزیه دریافت کرده‌اند و امیدواریم با کمک خیران تا پایان سال مددجوی پشت نوبت نداشته باشیم.


14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) در سال 57 است.

 

انتهای پیام/

 

ضرورت خدمت بی منت به مستضعفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.