رییس اداره میراث فرهنگی شوش گفت: یک فروشنده جاعل سکه های تاریخی تقلبی در این شهرستان دستگیر و تعداد 800 سکه‎ جعلی تاریخی از وی کشف شد.

سعید دیناروند، رییس اداره میراث فرهنگی شوش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه تعداد 800 سکه توسط اداره آگاهی شوش در این شهرستان کشف شد، اظهار کرد: این تعداد سکه طی روزهای گذشته به اداره میراث فرهنگی شوش بمنظور بررسی و کارشناسی تحویل داده شدند.

وی اذعان داشت: پس از بررسی‎های لازم و مطالعه و کارشناسی دقیق از سوی کارشناس باستان‎ شناسی اداره میراث فرهنگی این شهرستان، مشخص شد که نوع جنس فلز سکه‎ها از آلیاژ برنج (همرنگ طلا) است.

دیناروند تصریح کرد: همچنین در بررسی‎ها مشخص شد جعل نقش پشت و روی سکه‎ ها از روی سکه‎های دوره تاریخی ساسانی الگوبرداری شده است.

رییس میراث فرهنگی شوش در ادامه افزود: باتوجه به این موارد همه 800 سکه گفته‎ شده جعلی و بدلی هستند و فاقد هر گونه ارزش تاریخی و فرهنگی هستند.

این مقام مسئول بیان داشت: جرم انتسابی عاملین خرید و فروش اشیاء گفته ‎شده به صورت صریح در بند 2 ماده 562 قانون مجازات اسلامی ذکر شده است و باتوجه به اینکه فروشنده به جعل این اشیاء اقدام کرده است، جرم انتسابی تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/گ

سکه های تقلبی به دست پلیس رسیدند

برچسب ها: میراث فرهنگی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.