وزیر خارجه فرانسه در حالی به تهران سفر کرده است که با اظهاراتش پیش از ورود به تهران گویا ره‌توشه‌ای جز اظهارات تهدیدآمیز علیه کشورمان ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه پس از ماه‌ها کش و قوس و به تعویق افتادن سفر 16 دی بالاخره امروز به تهران آمد تا مقدمات سفر امانوئل مکرون رئیس جمهور جوان فرانسه را که در رقابتی تنگاتنگ با حزب راست فرانسه به قدرت رسید، فراهم کند. در این سفر قرار است وی با رئیس جمهور، دبیر شورای امنیت ملی، رئیس مجلس و در نهایت وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کند.

تهدید، سوغاتی که لودریان از الیزه به سعدآباد می‌آورد
پیش از این بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد سفر دیپلمات فرانسوی، اظهار کرده بود: طبق توافق دو دولت ایران و فرانسه، ژان ایو لودریان، بنا بر دعوت وزیر خارجه کشورمان در اوایل سال میلادی 2018 به تهران سفر می‌کند. وی همچنین ادامه داده بود که در جریان این سفر قرار است در مورد مسائل دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، بازرگانی، تجاری، سرمایه‌گذاری و همچنین مسائل منطقه، مبارزه با تروریسم، ایجاد امنیت و ثبات و دیگر موضوعاتی که دو طرف علاقه‌مند به آنها هستند، رایزنی و گفت‌وگو شود.

اما ظاهرا آقای وزیر با برداشت و نگاه دیگری به ایران سفر می‌کند، زیرا خارج از عرف دیپلماتیک شروطی را برای مذاکره در قالب دستور کار این دیدار مطرح کرده است. به طوری که در سایت وزارت خارجه دولت فخمیه فرانسه در مورد این سفر و اهداف آن این طور آمده است که، آقای لودریان با طرف‌های خود در 3 محور گفت‌وگو خواهد کرد:

توافق هسته‌ای- فرانسه معتقد است که این توافق خوب است و تاکید دارد که همه طرف‌های توافق هم به تعهد خود پایبند باشند. برنامه جامع اقدام مشترک تضمینی بود برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته‌ای ایران در راستای اهداف نظامی. با توجه به این موضوع ایران باید به اجرای دقیق تعهدات خود ادامه دهد و همزمان برای ما اهمیت دارد که بهبود سرمایه‌گذاری و فعالیت بازرگانی اروپا در ایران ادامه داشته باشد.

برنامه موشکی- فرانسه بارها اعلام کرده است که برنامه موشکی ایران عاملی برای نگرانی‌های فراوان فرانسه و شرکایش است. این اقدام در راستای قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست و عاملی برای بی‌ثباتی در منطقه محسوب می‌شود. ما همچنین مراتب نگرانی خود را در زمینه انتقال موشک به دیگران و کمک به گروهایی در منطقه اعلام کرده‌ایم. به همین دلیل ما امیدواریم که بتوانیم در مسیری درست با ایران مذاکره کنیم.

نقش منطقه‌ای ایران- نقشی که ایران در منطقه ایفا می‌کند، پیامدهای بی‌ثبات‌کننده‌ای برای این ناحیه دارد. ما امیدواریم که ایران نقش مثبتی برای حل بحران در خاورمیانه داشته باشد و به حاکمیت کشورها احترام بگذارد. به همین دلیل در کنار دیگر موارد مانند یمن، لبنان و عراق، بحران سوریه و اقدامات بشردوستانه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تهدید، سوغاتی که لودریان از الیزه به سعدآباد می‌آورد
همچنین لودریان در مصاحبه با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفته است: برنامه موشک‌های بالستیک ایران که چند هزار کیلومتر برد دارند، با قطعنامه‌های شورای امنیت سازگار نیستند و فراتر از نیاز ایران برای دفاع از مرزهایش هستند..او در ادامه ادعا کرده است : "در صورتی که این مشکل مستقیماً حل نشود، این کشور با خطر تحریم‌های جدید مواجه خواهد شد".

علاوه بر این در گفت و گوی تلفنی روز گذشته بین رئیس جمهور کشورمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه موضوعاتی خارج از چارچوب توافق به ویژه نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی و موضوعات امنیت منطقه‌ای به خصوص در لبنان را یادآور شد و از ایران خواست پاسخ روشنی به این مسائل بدهد.

این در حالی است که پس از امضای برجام و هموار شدن دیدارهای اقتصادی و تجاری با سایر کشورهای جهان، در بین کشورهای قاره سبز فرانسه بیشترین سهم را از این توافق چند جانبه به خود اختصاص داد، به طوری که رئیس جمهور کشورمان پس از سیزده سال اولین سفر اروپایی مقامات بلند پایه ایرانی را از پاریس آغاز کرد و به گفته برخی افراد بیشترین پول‌های دریافتی پس از برجام که به سبب تحریم‌ها بلوکه شده بود، در این سفر هزینه شد.

بازار مستعد و حاصل‌خیز ایران برای حضور شرکت‌های فرانسوی در سه حوزه مهم و راهبردی اقتصاد کشور یعنی حمل و نقل، انرژی و خودرو؛ پای پاریس را بدون کمترین هزینه و بیشترین سود به استراتژیک‌ترین نقطه جهان یعنی خاورمیانه از طریق بزرگراه تهران باز کرد. ایران به چنان بازار پرسودی و منفعتی برای فرانسوی‌های روشنفکر و فیلسوف تبدیل شد که شاید هر تحلیلگری با مروری بر روابط تجاری آغاز شده بین دو کشور این فرضیه را مطرح کند، روابط تهران- پاریس گره مهم اقتصادی بین خاورمیانه و اروپا است.

اما شواهد امر نشان می‌دهد علی‌رغم بسیاری از دیدگاه‌های لیبرالیستی و اقتصادمحور که گره‌های تجاری و اقتصادی را عاملی برای بهبود روابط دولت‌ها می‌دانند و آن را به عنوان مسیری برای همگرایی و کاهش تنش تعریف می‌کنند، سیاست و واقع گرایی همچنان روایی خود را در این موضوع نیز به اثبات رساند.

تهدید، سوغاتی که لودریان از الیزه به سعدآباد می آورد
این مواضع تند در حالی به شکل خود خواهانه از سوی پاریس اتخاذ می‌شود که فرانسه در ماه‌های بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا رهبری فشارهای اروپا علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را در دستور کار خود قرار داده است، به طوری که پاریس، اولین کشور اروپایی بود که بحث «توافق مکمل برجام» برای محدود کردن برنامه موشکی ایران را به‌ میان آورد.

در مقابل این اظهارات تند و خارج از عرف فرانسوی برخی مقامات کشورمان از جمله بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در واکنش به این ادعاها، اظهار کرده است: ما قطعا با صراحت تمام به طرف فرانسوی خواهیم گفت که نگرانی‌های آنها درباره سیاست منطقه‌ای ایران توهم و اشتباه است و آنها نگرانی خودشان را در خصوص منطقه باید در زیاده‌خواهی‌ها و سیاست‌های تجاوزگرانه و در برخی پایتخت‌های دیگر کشورهای منطقه و فرامنطقه جستجو کنند.

وی همچنین ادامه داده است: هر آنچه در حوزه دفاعی تعقیب می‌کنیم یک سیاست کاملاً دفاعی است و این سیاست دفاعی ما علیه دیگران نخواهد بود، بلکه کاملاً بازدارنده، دفاعی و در خدمت تمامیت ارضی و استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و این سیاست و موضوع بحث موشکی منافاتی با موازین و قطعنامه‌های سازمان ملل نخواهد داشت و ندارد.

علاوه بر این سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به این اظهارات؛ مطرح کرده است: اگر وی این مقدار از سفر به ایران نگران است، خب نیاید.

وی با بیان اینکه فضاسازی‌های وزیر امور خارجه فرانسه برای سفر به ایران غیرمعقولانه است، افزوده است: در عرف دیپلماتیک معنا ندارد که یک شخصی که قرار است به کشور دیگر سفر کند برای آنها خط و نشان کشیده، پیش شرط گذاشته و اظهار نگرانی کند.

پیش از این نیز مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل، در رابطه با همنوایی پاریس با ترامپ در قبال برنامه موشکی ایران این طور اظهار کرده بود که رئیس جمهور فرانسه "نوچه" دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است. علی اکبر ولایتی در اظهاراتی گفته بود: "فرانسه اگر می‌خواهد به دنبال حیثیت بین‌المللی باشد نباید تابع محض آمریکایی‌ها باشد و باید یاد بگیرد که نوچه ترامپ در اروپا نباشد."

وی همچنین بارها در مصاحبه های مختلف خود بحث و مذاکره در رابطه با برنامه موشکی ایران را کاملا بی ارتباط به فرانسه و سایر کشورها دانسته است.

این در حالی است که درست چند ماه قبل پس از اینکه وزیر خارجه کشورمان تا پایین پله‌های کاخ الیزه همراهی شد، فردای آن روز پاریس نشست گروهک تروریستی منافقین را میزبانی کرد. فرانسه در حالی اظهار تشویش و نگرانی می‌کند که امروزه در همین دنیای صلح طلب غربی مامن تروریست‌های خطرناک به نام منافقین شده است و هیچ قدم مثبتی برای حل این گره مهم تنش زا با ایران برنمی‌دارد.

تهدید، سوغاتی که لودریان از الیزه به سعدآباد می آورد
توتال در حالی برای حضور در صنعت کم هزینه و سود آور نفت و گاز ایران بهانه تراشی می‌کند که قیمت نفت شرایط را به جایی رسانده که مکان‌هایی مانند ایران با داشتن موقعیت راهبردی در کریدور انرژی جهان، علاوه بر داشتن منابع عظیم نفت و گاز به دریاهای آزاد راه دارد. پژو در حالی بازار 80 میلیونی ایران را از آن خود کرده است که در میدان رقیبی برایش نیست و کاملا آزادانه در بهترین شرایط سود عظیمی نصیبش می‌شود.

بنابراین اگر نگرانی هم وجود داشته باشد از جانب تهران است نه پاریس، زیرا این فرانسه بود که خون آلوده به ویروس ایدز را به ایران صادر کرد. در اوج جنگ ایران و عراق این کشور تا بن دندان صدام حسین را مسلح کرد و انواع موشک‌های کوتاه برد را در اختیار وی قرار داد تا رویای کودکان ایرانی را با خاک یکسان کند، این قضیه تا جایی پیش رفت که پاریس برای هسته‌ای کردن دولت صدام حسین نیز گام‌های عملیاتی را برداشت اما بعدها به سبب عدم موافقت سایر متحدین به فرجام نرسید.

با وجود چنین پیشینه تاریخی، نگران اصلی باید تهران باشد، زیرا در شرایطی که مردم فرانسه صبح خود را با زیبایی کوه آلپ آغاز می‌کنند و در کنار رود سن قهوه فرانسه می‌نوشند، ایران در منطقه‌ای قرار دارد که مرگ هر روزه کودک و تجاوز شبانه به سرزمین یک دولت مستقل به رفتار عادی تبدیل شده و زنان و کودکان به سبب لطف کارخانه‌های اسلحه سازی غرب با صدای بمب از خواب برمی‌خیزند. شرایط در این منطقه از جهان به حدی بحرانی است که برای کشتار مردم بی گناه مسابقه به راه افتاده و به بازار پرسودی برای شرکت‌های سلاح سازی بدل شده است. بنابراین دفاع از خود در برابر این حجم از ناامنی حق مسلم ایران است و پاریس در حالی حضور ایران را در منطقه مورد نقد قرار می‌دهد که اگر ایران نبود داعش خواب را برای مردم اروپا حرام می‌کرد.

بنابراین پاریس باید از نقش پلیس بد برجام، خارج شود و از دوراهی واشنگتن –تهران یکی را انتخاب کند این کشور در حالی سود برجام را به جیب می‌زند که می‌خواهد ترامپ را هم خشنود نگه دارد تا توافق از هم نپاشد اما موشک نیز جز آن شود. امید است این سفر و دیدارهای آتی بین مقامات ایرانی و فرانسوی کاملا مواضع و خط قرمزهای تهران را برای پاریس روشن کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
اگه به این کشور های ظالم رو بدین هر روز گستاختر وپر ادعا میشوند
باید مقتدرانه در مقابلشان ایستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
انشالله دشمنان اسلام نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا .مرگ بر منافقین
Iran (Islamic Republic of)
شهاب جلیل پور
۲۳:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مردم اصلا از آمدن این شیطان صفتان به کشورمان راضی نیستند.در مقابل این روباه های مکار باید ،محکم و مقتدر و طلب کار بود
ضمنا فرانسه مگه کجای این منطقه قرار داره که میخواد برای ما راهبرد هم تعیین کنه
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۱:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
بايد ايران تا دندان مسلح شود براي ياوه گويان آقاي مكرون
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۱:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
بايد ايران تا دندان مسلح شود براي ياوه گويان آقاي مكرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
نباید به اینها زیاد رو داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مسولین عزیز نترسید باشجاعت تمام جواب این یاوه گوی کم عقل را بدهید بره ملت این بی حرمتی هارا بهیچوجه تحمل نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
ممنون از شما خبرنگاران زحمت کش بابت نشر این نظرات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
ممنون از شما خبرنگاران زحمت کش بابت نشر این نظرات
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۱۴:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
بابا مسولین ما انقدر این اروپایی را رو نشان دادند که تو کشور ما برای ما خط نشان میکشند این همه مردم گفتند اصلا این وزیر امو خارجه را اجازه ندید پایش را تو خاک ایران عزیز بگدارد ولی کو گوش شنوا این اقای پررو فقط واسه جمع کردن موشک های ایران امده هما نطور که همین اقایان امدند و سانتریفیوژ های ما را در نیروگاههای ما جمع اوری کردن بابا اینها دوست ما نیستند بلکه دشمن خونخوار ما هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
اصلا بیخود این را راهش دادن ایران!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
کاش دستگاه دیپلماسی ما ذره ای اقتدار به خرج دهد و این منافق خائن را اصلا راه نمی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
دلبستن به تغییر دشمنامون عبثه. ما باید خودمون و شرایطمون رو عوض کنیم مثلاً با ایجاد اقتصاد مقاومتی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
وزیرخارجه فرانسه اومده شیره ایران رو بدوشه وفقط وفقط به دنبال منافع خوشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
من یک کشاورز کم سواد هستم همیشه پیشبینهایم دقیق بوده زره ای اشتباه نکرده ام البته معصوم هم نیستم ادم باید یک بار دوبار سه بار اشتباه کند کشوری که برای ما خط ونشان می کشد و منافقین بر علیه ما پرورش می دهد مذاکره این کشور حتی از امریکا هم بیشتر بما ضربه زده بنده حقیر به مسولین عزیز پیشنهاد می کنم کشور ما از کشاورزی ومعادن ودانشمند هیچ کم نداریم چرا تولید ملی نکیم تا نیروهایمان بیکار نباشد حرف اخر اروپا دنبال این نیست که ما موشک نداشته باشیم می خواهد سرگرم ما کند تا از انرژی هسته اثاری ازش نباشد تا مرتجعین منطقه مسلح کند برای نا بودی ما
مازمان صدام دیدیم یک ثانیه کم کاری مساوی با نابودی از یمن وسوریه عبرت عبرت
Oman
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
حالا هی برید پژو و رنو بخرید؟؟!!...
-
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
واقعا مسئولان ما دارن چکار میکنن؟ ما مسئول سینه چاک خارجی ها نمی خواهیم . خواهشا بیشتر از این غرور ملی ما مردم رو به تمسخر نگیرید مسئولان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مشکل از دولتمردان ماست که مدام تکرار میکنند ما در برجام میمانیم و اینها هم پررو شده اند باید در همین قدم اول تو دهنشون زد تا بفهمند قرن 19 و 20 تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
تجربه نشان داده در نهایت ایران کوتاه خواهد امد
کاش بجای فدا کردن منافع ملی در زمینه های دیگر فقط کوتاه بیاید.
-
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: هیچ کس حق مذاکره و گفت‌وگو با بیگانگان در مورد توان دفاعی و موشکی کشور را ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
هسته ای هم حق مسلم ما بود ولی در باره اش مذاکره شد
-
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: هیچ کس حق مذاکره و گفت‌وگو با بیگانگان در مورد توان دفاعی و موشکی کشور را ندارد.
Germany
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
ايران راهي جز طي كردن مسير كره شمالي ندارد . دنيا فقط زبان زور ميفهمد و بس !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
اروپا مستعمره امریکا و اسرائیل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
با شرط و شروط گذاشتن و زیاده خواهی اونها باید این سفر از طرف ایران لغو میشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
خیلی بیجا کرده که همچین حرفی رو بزنه
پول ایرانیا شیرینه منابعمون خوبه اما آدماش آدم بده
اصلا راهش ندین
Canada
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
حالا من کاری به حرفهای مفتش ندارم ولی از قیافش معلومه احتمالا قبل از اینکه وزیر خارجه بشود در امر باربری با وانت مشغول بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
وقتی حرف منطقی نداری بزنی لزومی نداره لودگی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
وقتی اومد دستگیرش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
با سلام درود به آقای ظریف :
ما مردم ایران از شما می خواهیم که با هر کس رفتاری هم پای
او را داشته باشی پس لطفا در سفر بعدی خود به فرانسه با اخم
و خشونت به پاریس برید و در همون جا فرانسه را تهدید کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
واقعا یعنی مسئولین ما چنین توانی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
بیایند مردم این زمین محصولات فرانسه را تحریم کنند و نخرند مثل من تمام خریدهایمان ایرانی است این اقایان با تشر وارد ایران شدند تا باج خواهی کنند .
وای بر دولت مردان ما که اگر زیر بار ذلت بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
اروپا مستعمره امریکاست . هروقت مستقل شدند بیایند. اجازه ورود بهش اشتباه بود
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
فرانسه همیشه مرکز تجمع مخالفین،معاندین نظام،فراری ها و منافقین بوده است.فرانسه و انگلیس دو کشور اروپایی هستند که بیشترین دشمنی را در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب با ما کرده اند.درست است که تعامل با همه کشورهای دنیا لازم و ضروری است ولی این تعامل باید با عزت و احترام باشد.چرا وزیر امور خارجه فرانسه قبل از سفر به کشورمان ما را تهدید می کند و ما واکنش مناسبی نشان نمیدهیم.بهترین واکنش از طرف دولت ما بعد از سخنان سخیف و تهدید آمیز وزیر خارجه فرانسه لغو این سفر است.
طبق فرموده رهبر انقلاب ما بر سر مسائل دفاعی کشورمان با هیچ کشور و قدرتی مذاکره نمیکنیم و دست از پیشرفت و به روز رسانی در این زمینه نمیکشیم.هر مسئولی که بخواهد در این مورد با بیگانگان سازش کند با مردم انقلابی ایران طرف است.
امیدوارم مسئولان کشورمان هر گونه تهدید و حرافی از طرف بیگانگان را با قاطعیت جواب بدهند.انشاءا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
اگرایشان لودر است ما بلدوزریم. بهتر است با ملت ایران در نیافتد.
Germany
فریدون
۱۱:۰۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
هیئت دولت جوابگو باشند . و این هم اعتماد به گرگ صفتان .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی خادمیان
۱۱:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
فرانسه بهتر است قدر صداقت ملت ایران در ادامه همکاریهای تجاری سیاسی علیرغم ارسال خونهای آلوده و بد عهدی های قبلی که کم هم نیست دانسته ، سعی کند دست آویز منویات امریکا برای بهانه جوئی بمنظور نقض برجام نشود بهتر است اروپا فکر منافع خود بوده و تئوری غیر قابل مذاکره بودن موضوعات دفاعی ایران و عدم ارتباط آن با موضوع برجام را جدی تلقی کند
-
حقانی
۱۱:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
این به اصطلاح لودریان به نظرم فامیلیش کفگیریان هم نیست. من ماندم اینا چطور به خود اجازه می دهند هر .... بخورند.
Iran (Islamic Republic of)
he
۱۰:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
تاریخ نشان داده است که از گذشته تاکنون فرانسه بیشترین و مهمترین صدمات سیاسی و اقتصادی رو بر پیکره این نظام وارد کرده. چه دلیلی باعث شده تا مسئولین جذب همچین کشوری شوند که در تمام مراودات خود خصمانه ترین روکردها را نسبت به کشور ما داشته است. آیا زمان آن نرسیده که در تصمیمات خود تجدید نظر کنیم؟ یا اینکه باید پا به روی ارزشها و معیارهای خود گذاشته و خفت را به جان بخریم...
Iran (Islamic Republic of)
ALISHAHIN
۰۹:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
با موارد ذكر شده در متن فوق واقعا براي مسوولين متاسفم.
با تمركز بر كشاورزي شاهد رشد اقتصادي چشمگيري خواهيم شد و نيازي به اين اجنبي ها نيست.
ملت با هوشي هستيم و لي متاسفانه مسولين فقط دنبال منفعت هاي آني خودشان هستند.
مديريت نداريم.
با تشكر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
نه تنها استفاده صلح امیز از انرژی هسته ای حق ماست بلکه داشتن سلاح هسته ای هم حق ماست!چون بقیه کشور ها دارند
در دنیای پر تهدید امروز باید سلاح اتمی داشت
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
اف به این کسانی که دارن با این کاراشون عزت ایران و ایرانی رو میبردن- تا کی باید محصولات پژو تو ایران بفروش برسه تا کی میخوایید این خواری و ذلت رو تحمل کنید این همه شرکت خودروسازی تو کشورهای دیگه چرا نمیرن سراغ خودرو ساز دیگه ای چرا با این فرانسه هنوز قرار داد میبندن. واقعا اف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
اصلا بنده نمی فهمم با دانستن مواضع روشن وزیر خارجه فرانسه قبل از سفرش به کشورمان چرا
از آمدن ایشان جلوگیری نکردید؟؟؟! همین ساده اندیشی های شما است که باعث میشود کشور های غربی در صدد ند با ما روی منافع کشورمان معامله کنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
متاسفم برای مسئولانی که اینجوری با اروپایی ها راه میان و انگار نه انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
بعد از ماجرای کرواسی دیگه امیدی به ظریف هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا باید با کشوری که خونهای آلوده به ایدز را به عمد وارد کشور ما کرد - کشوری که به صورت پنهانی از داعش و حامیان داعش حمایت می کند- کشوری که همیشه در مجامع بین المللی علیه ایران نطق می کند....گفتگو کنیم.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
وزیر محترم خارجه فرانسه سوغاتی، تهدید برای ایران آورده است حال طبق سنت وروش خودشان متقابلا یک موشک به ایشان هدیه دهید تا سوغاتی برای ارباب شان ببرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مواضع ما بایستی در کل جهان کاملاً شفاف باشه تا مورد سوء استفاده قرار نگیره...بدیهی است هرکشوری باید قدرت دفاعی خودش رو بروز کنه و در این میان هم تکلیف سلاحهای نامتعارف مشخص هست و فقط کشورهای قدرتمند و البته قلدر دارای آن هستند که در عمل هیچ کارائی جزء ایجاد ترس واهی نداره چون استفاده از آن برابر با هرج و مرج و شروع جنگ پایانی جهانیست...حمایتهای ما از دیگر گروهها و دیگر کشورها باید کاملاً مشخص باشه و همیشه باید بر اساس خواست بشریت (که هماناحمایت ازمظلومه)باشه و مسلمون و غیرمسلمون رو شامل نشه...کوچکترین ابهام باعث بزرگترین سوءاستفادها توسط کشورهای یاغی میشه...واقعاً چه لزومی داره الکی بهانه دست تشکیلاتی داده شه که براش بازی با اقتصاد کشورها مثل آب خوردنه...بدیهی اگر ما کشوری بودیم که اقتصاد و سیاست قوی داشتیم میتوانستیم تو دسته قلدرهای عالم قرار بگیریم و برای دیگران تکلیف مشخص کنیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۹:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مسئولین دولتی مواظب باشند خواب نروند که مردم بیدار هستند این اروپایها دشمن مردم کشور ایران هستند ما در جنگ این کشورهای اروپاهی شناختیم اما الان بعضی از مسئولین در خواب رفتند نسبت به این کشورهای اروپاهی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
امیدوارم حداقل این بار آقای ظریف پاسخی در شان ملت ایران به این پرروهای فرانسوی بده نه اینکه لبخند بزنه و به روی خودش نیاره
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۹:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
این فرانسه عامل بدبختی کشور ایران ومردم است...................
Iran (Islamic Republic of)
نقدی
۰۹:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
همین فرانسه بود که به کشور عراق تو جنگ تحمیلی کمک کردهمین فرانسه بود که داشت
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۹:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
من موندم اینا این همه رو از کجا آوردن یکی نیست بهشون بگه که ما اگه موشک نداشتیم که الان اینجا هم شده بود عراق و افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
خیلی بیجا کرده که مارو تهدید کرده دیگه انقدر بدبخت نشدیم که بخوان بیان تو کشور خودمون مارو تهدید کنن
Iran (Islamic Republic of)
دلاور
۰۹:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
جالبه والا یارو خودش باعث قتل عام کلی انسان بوده حالا اومده واسه ما خط و نشون میکشه
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۹:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
کشور فرانسه برای ما خیری ندارد
روز اول آثار باستانی شوش و تخته جمشید را دزدیدند هر چه نتوانستند ببرند با تی ان تی منفجر کردند یک کتیبه را خودمان دادیم بدل آن را درست کردند و تحویل ما دادند
ارسال فاکتور خون آلوده به HIV و هموفیلی ایران که ایدز و هپاتیت نداشت
درجا زدن صنعت خودروسازی ما بخاطر عدم پایبندی به قراردادها
داعشی ها از کشور فرانسه رفتند سوریه جنگیدند و به فرانسه برگشتند
خود دولت فرانسه هم از داعش و گروه های تروریستی حمایت می کند
کشور فرانسه محل امن گروهک منافقین است مسعود رجبی و...
فرانسه باعث تجزیه کشور عثمانی در جنگ جهانی به کشورهای کوچک عربی بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
اروپا مستعمره امریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
واقعا چرا باید ما به کشورهای اروپایی باج بدیم به اونا چه ربطی داره مگه ما تو کار اونها دخالت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
با این شرایط وپیش شرط ورود ایشان اهانت به ملت ایران است نباید کشور ایران با این عظمت با این فرد که اخم کرد ودر مقابل اقای ظریف هم طوری می خندد که انگار می خواهد سند پاریس بهش بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
انشالله محکم و انقلابی با آنها برخورد کنند و اگر خواستند حرف مفتی بزنند دهانشان را گل بگیرند
آخرین اخبار