دبیر کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار گفت: دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با هدایت آیت الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بوشهر آغاز به‌کار کرده است.

چهارمین کنگره بین‌المللی «بوشهر دو قرن مقاومت» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  دبیر کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی درخشان در مقابله با استعمار و استکبار است.

عبدالرحیم افروغ اضافه کرد: بوشهر به عنوان نماد مقاومت و پایداری و استقامت و ایستادگی در مقابل استعمار و استکبار شناخته می‌شود و مردم این دیار با همراهی و رهبری علمای دینی توانسته‌اند استعمارگران را به ذلت بکشانند.

وی به تجاوز‌های استعمارگران در دو قرن اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مردم بوشهر در مقابل آن‌ها ایستادند و استعمار پیر انگلیس چهار بار در مقابل مردم این دیار شکست خورد.

افروغ با اشاره به فعال شدن دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار با هدایت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: امسال چهارمین دوره برگزاری این کنگره بین‌المللی در بوشهر است.

وی از حضور شخصیت‌های ملی و بین المللی، خانواده علما و مبارزان در مقابل استعمار و همچنین رسانه‌های داخلی و خارجی در این کنگره خبر داد و افزود: این کنگره ساعت ۱۹ روز هجدهم اسفندماه مصادف با روز بوشهر در مقابل گورستان متجاوزین انگلیسی در بوشهر برگزار می‌شود.

دبیر کنگره بین المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار از پخش زنده این برنامه از صدا و سیما خبر داد و گفت: هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله سید جواد هاشمی و خواننده مطرح کشور از جمله حامد زمانی در این برنامه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی چهره‌های مطرح و همچنین اجرای تئاتر میدانی و تجلیل از خانواده علما و قهرمانان از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

انتهای پیام/م

دبیرخانه «بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار» آغاز به‌کار کرد

برچسب ها: انگلیس ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.