رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: طرح بازسازی و نوسازی شرکت گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با بازسازی کامل شرکت صنایع گسترش بلوچ ظرفیت تولید نخ به ۱۵ تن در روز و چاپ پارچه به ۲ میلیون متر مربع در سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: شرکت صنایع بلوچ در شمار بزرگترین کارخانه‌های نساجی کشور محسوب می‌شود که بهره برداری رسمی آن از سال ۱۳۶۳ آغاز شده است.

وی ادامه داد: این شرکت در حوزه ریسندگی، بافندگی و چاپ فعالیت دارد و ظرفیت اسمی آن ۲۲ تن نخ در روز و ۲۸ میلیون متر پارچه در سال بوده که متاسفانه به دنبال آتش سوزی در سال ۸۶، سالن ریسندگی آن از بین رفت و سالن بافندگی این کارخانه به طور کامل تعطیل شد و سالن‌های چاپ و تکمیل هم به دلیل تعمیرات و نوسازی لازم به پایین‌ترین ظرفیت تولید خود رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: در برآورد‌های انجام شده هزینه بازسازی و طرح توسعه این کارخانه ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که هم اینک باسازی و نوسازی این کارخانه در حال انجام است.

میرشکار ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده این کارخانه به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در بهره برداری از فاز نخست این کارخانه برای ۲۰۰ نفر شغل به طور مستقیم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/گ

بازسازی شرکت صنایع بلوچ سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار