نوروزی از افزایش آسیب‌های چشمی در آستانه چهارشنبه آخر سال خبر داد.

افزایش آسیب‌های چشمی در آستانه چهارشنبه آخر سالبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمید نوروزی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در نشست خبری دومین همایش چشم پزشکی بهاره که امروز برگزار شد، گفت: متاسفانه علی رغم هشدارهایی که به وسیله رسانه ها و مقامات مسئول داده می شود، شاهد بروز آسیب های چشمی و از بین رفتن چشم افراد جوان هستیم که علی رغم درمان های گوناگون دید چشم از دست می رود.

نوروزی اظهار کرد: آسیب های قرنیه و سوختگی آن در چهارشنبه سوری، جراحی های پیچیده ای نیاز دارد که تمام افراد توسط آن جواب نمی گیرند و بسیاری به دید کامل نمی رسند؛ توصیه ما این است که برای کاهش آسیب های چشمی والدین فرزندانشان را از حضور در محیط های شلوغ و پرتردد منع کنند و خود نیز حدالامکان درمنزل حضور داشته باشند.

این متخصص چشم اظهار کرد: کنگره های متعدد چشم پزشکی در کشور برگزار می شود که برای آنها امتیاز بازآموزی در نظر گرفته می شود و خوشبختانه در این کنگره موضوع نوآوری های جدید در عرصه چشم پزشکی و هم اندیشی متخصصان این عرصه که به بررسی چالش های عرصه چشم پزشکی می پردازند، می تواند دستاورد خوبی برای شرکت کنندگان باشد.

  شیوع دیابت در کشور

نوروزی در ادامه با توجه به شیوع دیابت در کشور اظهار کرد: در افراد بالای 50 سال از هر 10 نفر یک نفر به دیابت مبتلاست و از آنجایی که ممکن است افراد دیابتی دید خوبی داشته باشند، در گام های نهایی و در مرحله کوری یا کاهش دید به پزشک مراجعه می کنند که توصیه ما این است، افراد دیابتی هر 6 ماه یک بار حتی بدون داشتن عوارض چشمی به متخصص و چشم پزشک مراجعه کنند تا درگیر عوارض چشمی نشوند.

وی گفت: در افراد دیابتی شانس ابتلا به آب مروارید، پنج برابر بیش از سایرین است و فشار چشم در این گروه ها نیز از موضوعاتی است که بینایی این افراد را نشانه گرفته است؛ امیدواریم رسانه ها در بحث آگاه سازی بیماران دیابتی و ضرورت معاینات چشم پزشکی برای این گروه ها بیشترین اطلاع رسانی را داشته باشند.

نوروزی در پایان گردهمایی، 170 سخنران برتر کشور در عرصه بیماری های چشمی و تبادل نظر این گروه ها را گام بزرگی در راستای شناسایی جدیدترین روش های درمانی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با ارائه این دستاوردها در مراکز درمانی شاهد ارتقای سلامت در بین هموطنانمان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار