رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: غفلت از مسئله سلامت اجتماعی، حلقه مفقوده جامعه ما بود و خوشبختانه این امر امروز مورد توجه مددکاران اجتماعی کشور قرار است.

غفلت از سلامت اجتماعی، حلقه مفقوده جامعه ما بودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم نکوداشت پیشگامان و اساتید عرصه مددکاری اجتماعی ایران، بعدازظهر امروز(دوشنبه) با حضور مددکاران اجتماعی انجمن مددکاری ایران و همچنین برخی از مسئولان سازمان بهزیستی کشور و بهزیستی استان تهران، برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، در این مراسم، اظهار کرد: غفلت از مسئله سلامت اجتماعی، حلقه مفقوده جامعه ما بود و خوشبختانه این امر امروز مورد توجه مددکاران اجتماعی کشور قرار است.

وی در ادامه تصریح کرد: اقدامات مددکاران اجتماعی و تلاش آن‌ها در جامعه کنونی ما، اقداماتی اثربخش و تاثیرگذار بوده و برگزاری چنین مراسمی، معمولاً با استقبال خوب مددکاران اجتماعی مواجه می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه در دوره‌ای از کشور ما، از پردازش به مسئله سلامت اجتماعی غفلت شد و این غفلت هزینه‌های زیادی را به ما تحمیل کرده است.

محسنی بندپی در ادامه یادآور شد: افزایش روز افزون آسیب‌های اجتماعی از تبعات غفلت ورزیدن از موضوع سلامت اجتماعی و همچنین عدم پردازش به بعد اجتماعی مفهوم توسعه به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: وقتی که صحبت از مفهوم «توسعه پایدار» است، باید ابعاد کلی آن همچون رفاه، مشارکت اجتماعی، همبستگی اجتماعی، حقوق شهروندی و سایر موارد مشابه را مد نظر قرار بدهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر، فصل سلامت اجتماعی به پروژه‌های فعلی که در حال انجام است، افزوده شده و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

محسنی بندپی گفت: با پردازش موضوع سلامت اجتماعی، چشم انداز روشنی برای تصمیم‌گیران ابعاد مختلف توسعه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

صحبت‌های محسنی بندپی در مراسم نکوداشت پیشگامان و اساتید عرصه مددکاری اجتماعی ایران

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار