مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره )استان اصفهان گفت: در هفته ی احسان و نیکو کاری در سال گذشته 6 میلیارد و صد میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی جمع آوری شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا شیران در روز احسان و نیکوکاری در جمع خبرنگاران گفت:سال گذشته درآمد حاصل از جشن نیکوکاری 6 میلیارد و 100 میلیون تومان بود که عمده ی این پول در مدارس جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 25 هزار فرزند زیر پوشش کمیته ی امداد امام خمینی (ره ) استان هستند افزود: حامیان کیمته ی امداد 7 هزار یتیم و بیش از 17 هزار فرزند غیر یتیم زیر پوشش خود قرار داده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره )استان اصفهان سرانه ی دریافتی فرزندان یتیم را  ماهانه حدود 230 هزار تومان اعلام کرد و گفت :سرانه ی فرزندان غیر یتیم نیز به طور متوسط ماهانه حدود 50 هزار تومان است.

شیران بیان داشت :  در استان اصفهان 86هزار خانوار مستمری بگیرداریم که 100 هزار خانواده ی تک خدمتی و چند خدمتی هستند.

مدیر کل کمیته ی امداد امام خمینی(ره)استان اصفهان گفت: درآمد حاصل از صندوق های صدقات استان  24 میلیارد تومان بوده است،اما این میزان درآمد برای مددجویان زیرپوشش این کمیته کافی نیست و به طور ماهانه برای 100هزار خانوار حدود240 هزار تومان پرداخت می شود.

او از افزایش سه برابری مستمری خانواده های تحت پوشش این کمیته خبرداد و اظهار کرد:در سال 95 حداقل دریافتی این خانواده ها 70 هزار تومان بود که این رقم امسال به 200 هرار تومان افزایش پیدا کرد که البته این میزان مستمری در خانواه های کم جمعیت و پر جمعیت متفاوت است.

مدیر کل کمیته ی امداد امام خمینی(ره)استان اصفهان تصریح کرد:برای تغییر وضعیت معیشتی خانوار ها در بخش های تحصیلی،مسکن،جهیزیه و هزینه های دانشجویی دولت و مجلس کمک های لازم را به این کمیته اختصاص داده و بخشی از آن نیز از طریق یارانه تامین شده است.

شیران درباره ی ارائه ی خدمات رفاهی و تفریحی  و سفر های زیارتی  برای مدد جویان این کمیته گفت:در سال جاری به منظور افزایش روحیه ی معنوی خانوار ها سفرهایی برای آنان در نظر گرفته شد  که این میزان سفر در مقایسه با سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی از ارائه ی خدمات نوین و به روز کمیته ی امداد خبر داد و افزود امسال در استان اصفهان با استفاده از نرم افزار ها و اپلیکیشن  های تلفن همراه 50 در صد از مشارکت های مردمی به این صورت انجام می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره )استان اصفهان در خصوص ایجاد اشتغال برای مددجویان این کمیته گفت:امسال و سال گذشته حدود 6 هزار و دویست   طرح اشتغال اجرا و شغل ایجاد شد.

شیران با  اشاره به طرح ایمن سازی صندوق ها ی صدقات گفت:500 هزار صندوق کوچک و بزرگ در استان اصفهان ایمن شدند تا از سرقت آنها جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد :برای زلزله کرمانشاه 350 میلیون کمک نقدی جمع آوری شده است.

 

انتهای پیام/م

کمک اصفهانی ها به جشن نیکوکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.