مسکو و اسلام‌آباد برای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی خود تلاش می‌کنند.

روسیه در غیاب آمریکا آغوشش را به روی پاکستان گشوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی کاهش نفوذ آمریکا در پاکستان، روسیه به تقویت روابط نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود با این کشور پرداخته است. این اقدام روسیه بازار گاز در حال گسترشی را برای شرکت‌های انرژی مسکو به وجود می‌آورد.

روسیه در حالی به تقویت روابط با پاکستان متمایل شده که روابط اسلام‌آباد با آمریکا که متحد قدیمی آن بوده بر سر جنگ در افغانستان تیره شده است.

روابط این دو کشور از دهه ۸۰ که پاکستان سلاح‌ها و جاسوسان آمریکایی را برای کمک به افغان‌ها که در جنگ با نیرو‌های شوروی بودند ارسال می‌کرد، به شدت تغییر کرده است.

با اینکه دوستی مسکو و اسلام آباد در روز‌های اولیه خود است و این چین است که خلاء غیبت آمریکا را پر می‌کند اما امضای توافق‌هایی در بخش انرژی و همکاری نظامی روزافزون دو کشور، جان تازه‌ای را به روابط روسیه و پاکستان که چندین دهه قطع شده بود، بخشیده است.

وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه با رویترز گفت: «این آغاز کار است و هر دو کشور باید گذشته را فراموش کنند تا در‌های آینده را باز کنند».

روسیه و پاکستان درباره حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان و گسترش آن به مرکز آسیا نگران هستند. داعش حملات بزرگی را در پاکستان انجام داده است.

نخست‌وزیر پاکستان به رویترز گفت: «ما درباره مسائل زیادی در سطح دیپلماتیک توافق داریم. این ارتباط در آینده به طور اساسی ادامه پیدا خواهد کرد».

انتهای پیام/

گسترش روابط روسیه و پاکستان

برچسب ها: آمریکا ، آسیا ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار