آیین نوروزگاه و گردشگری دریایی با لنج ویژه تعطیلات نوروز در هرمزگان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،اشکان مختاری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: آیین نوروزگاه و گردشگری دریایی با لنج ویژه تعطیلات نوروز در هرمزگان اجرا می شود.

وی افزود: مراسم نوروزگاه در همه شهرستان‌های استان و تورهای سنتی دریایی با لنج در شهرهای ساحلی استان هرمزگان اجرا می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود:برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات گردشگری، شاهنامه خوانی و برپایی سفره هفت‌سین ازجمله برنامه‌های موردنظر آئین نوروزگاه در استان است.

اشکان مختاری با بیان اینکه در برنامه نوروزگاه آیین ها و آداب و رسوم سنتی،بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی استان معرفی و عرضه می شود، گفت: تورهای سنتی دریایی با لنج نیز برای نخستین بار در همه شهرهای ساحلی استان هرمزگان بر پا می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: اجرای موسیقی و آیین های سنتی و پذیرایی از گردشگران با غذاهای بومی از برنامه هایی است که در تورهای سنتی دریایی با لنج اجرا می شود.


مختاری ،تشکیل ستاد استقبال در ورودی هر شهرستان و اماکن پرتردد، ارائه نقشه های گردشگری استان و برشورهای راهنما را از دیگر اقدامات برای خدمت رسانی به گردشگران در ایام نوروز عنوان کرد.

وی گفت: امسال کارت تکریم گردشگر با هدف دریافت تخفیف از مکان های خرید، درمانگاه ها، هتل ها نیز توزیع می شود.

برنامه های نوروزی از ۲۹ اسفندامسال تا ۱۳ فرودین ۹۷ در سراسر استان اجرا می شوند.

انتهای پیام/ز

اجرای آیین نوروزگاه در هرمزگان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.