دادستان‌های کره جنوبی «لی میونگ باک» را که به فساد مالی متهم شده است، برای پاسخ به پاره‌ای از سوالات احضار کردند.

یکی دیگر از روسای جمهور سابق کره جنوبی به علت فساد مالی بازجویی می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دادستان‌های کره جنوبی از «لی میونگ باک» رئیس‌جمهور اسبق این کشور، به اتهام گرفتن رشوه بازجویی می‌کنند. اخیراً یک رسوایی مالی سطوح عالی‌رتبه کره جنوبی را فرا گرفته است و مقامات زیادی در این رابطه بازجویی و بررسی می‌شوند.

دادستان‌ها از لی خواسته‌اند در 14 مارس برای پاسخ به سوالات حاضر شود. یکی از این دادستان‌ها گفت: «ما باید از لی بازجویی کنیم تا حقیقت برملا شود. از آنجایی که به او زمان کافی برای آماده شدن برای پاسخ به سوالات دادیم، انتظار داریم او در این جلسه حاضر شود».

لی انجام هر گونه کار اشتباهی را رد کرده و می‌گوید پشت تحقیقات درباره اتهامات رشوه‌گیری، فراخواندن خانواده و افراد مورد اطمینان او و هجوم به خانه‌ها و دفاترشان، انگیزه‌های سیاسی وجود دارد.

دادستان‌های سئول ماه گذشته دفاتر شرکت «سامسونگ الکترونیک» را به عنوان بخشی از تحقیقات خود بازرسی کردند. بازرسان به دنبال مدارکی هستند که نشان دهد سامسونگ -شرکت خانوادگی لی- را از لحاظ مالی حمایت کرده است.

«جی وای. لی» وارث گروه سامسونگ علیرغم محکوم شدن به تحمل حبس به دلیل رشوه گرفتن، اختلاس و ارتباط با پرونده فساد مالی پارک گون-هه، ماه گذشته آزاد شد.

دادستان‌ها ماه گذشته «پارک گون-هه» رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی، را که سال گذشته از سمتش برکنار شد به 30 سال حبس محکوم کردند. پارک برای اتهاماتی مانند سوءاستفاده از قدرت، رشوه و توسل به اجبار برای انجام برخی امور هنوز هم دادگاهی می‌شود.

انتهای پیام/

بازجویی از رئیس‌جمهور سابق کره جنوبی به علت متهم شدن به فساد مالی

برچسب ها: آسیا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار