سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به استقرار پنج مرکز جست‌وجو و نجات دریایی دربنادر استان گفت: در ۱۱ ماه امسال ۲۸۸ تن از سانحه دیدگان دریایی در خلیج فارس نجات یافتند.

۲۸۸ تن از سانحه دیدگان دریایی در خلیج فارس نجات یافتندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نورالله اسعدی از اجرای موفق مانور جستجو و نجات دریایی و هوایی در آب‌های خلیج فارس بوشهر خبرداد و اظهار داشت: عملیات جست‌وجو و نجات دریایی و هوایی در قالب تمرین و مانور مشترک در آب‌های خلیج فارس بوشهر با موفقیت برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مانور در چهار مایلی و در کانال خارجی دسترسی بندر بوشهر انجام شد تصریح کرد:این مانور توسط اداره کل بنادر و دریانوردی و با همکاری و مشارکت اداره کل فرودگاه‌ها، منطقه دوم نیروی دریایی ارتش و سپاه و فرماندهی دریابانی استان بوشهر با موفقیت اجرا شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، امدادرسانی به آسیب دیدگان حادثه فرضی و فرود اضطراری هواپیما در دریا را از جمله سناریو‌های این مانور دانست و افزود: این عملیات با سناریوی فرود اضطراری هواپیمای مسافربری دارای ۱۵۰ سرنشین در آب‌های خلیج فارس به اجرا درآمد.

اسعدی، عملیات آتش‌خوار‌ها و فوریت‌های پزشکی را از مواد مهم این مانور دانست و تصریح کرد: در تمرین مشترک جست‌وجو و نجات دریایی و هوایی شناور‌های یدک‌کش، بارج ۲۰۰ تنی، آتشخوار، شناور ناجی، یک فروند بالگرد امدادرسان و تجهیزات پاکسازی آلودگی مواد نفتی حضور داشت.

وی، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش در استقرار مهمانان و خدمات پزشکی در دریا نقش مهمی در این مانور داشت افزود: این نیرو علاوه بر استقرار شناور‌های یاد شده با یک دستگاه آمبولانس دریایی، چهارنفر نجات غریق، ۶ نفر غواص و ۲ نفر نجات غریق برای کنترل صدمات در مانور یاد شده شرکت داشت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از حضور دریابانی با یک فروند ناوچه و سه فروند قایق تندرو برای قرق منطقه عملیات در مانور خبرداد و گفت: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز با یک فروند بالگرد جست‌وجو در این رزمایش حضور‌ی فعال داشت.

اسعدی نقش مرکز جست‌وجو و نجارت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در رسیدگی به سانحه دیدگان مهم دانست و تصریح کرد: پنج مرکز جست‌وجو و نجات دریایی در بنادر استان بوشهر مستقر است که در ۱۱ ماه امسال ۲۸۸ تن از سانحه دیدگان دریایی در خلیج فارس نجات یافتند.

وی، با اشاره به سوانح دریایی و نقش مرکز جست‌وجو و نجارت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در رسیدگی به سانحه دیدگان خاطر نشان کرد: در ۱۱ ماه امسال ۱۲۴ عملیات امداد و نجات دریایی انجام شده که در این عملیات به سرنشینان ۵۷ شناور خدمات رسانی شده است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در این عملیات‌ها ۶۷ مورد نیاز پزشکی داشتند تصریح کرد: در مانور جستجو و نجات دریایی و هوایی در آب‌های خلیج فارس، توانایی امداد و نجات دستگاه‌های امدادی استان بوشهر ارزیابی شد که با شناسایی نقاط ضعف برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/م

۲۸۸ نفر در آب‌های خلیج فارس نجات یافتند

برچسب ها: سپاه ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.