رئیس بنیاد خمس کشور بابیان اینکه خمس واجب مظلوم جامعه است گفت: این فریضه دینی با ارزش یک نیاز اجتماعی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی رئیس بنیاد خمس کشور در همایش تخصصی احیاء فرهنگ خمس استان سمنان با بیان اینکه استقبال فراوان از نشست‌های بنیاد خمس نشان می‌دهد که این فریضه دینی با ارزش، یک نیاز اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: بنیاد خمس نشست‌های مراکز استان خود را یک‌ بار به میزبانی قم و با سخنرانی آیت‌الله مکارم برگزار کرد که شاهد بودیم مسجد میزبان این همایش حتی جای ایستادن افراد را نداشت و این استقبال پرشور به ما نشان می‌دهد که فریضه اجتماعی، اقتصادی و الهی خمس تا چه اندازه نیاز امروز و همچنین خواست مردم ما است.

وی با بیان اینکه خمس نیاز جامعه است افزود: خمس در عمق جان مردم واجبی مظلومی محسوب می‌شود که باید باهمت فعالان فرهنگی درراه ترویج آن اهتمام بیشتری داشت.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: بعد از بیان حکم خمس، خدای متعال در قرآن فرمود، ندادن خمس به اصل ایمان برمی‌گردید و اگر ایمان به خدا و رسول (ص) داریم باید خمس بپردازیم.

امام‌جمعه بندرعباس بابیان اینکه نشست‌های ادواری بنیاد خمس باهدف شناسایی راه‌های ترویج فرهنگ خمس و زکات در مراکز استان‌ها به‌طور مستمر برگزار می‌شود تصریح کرد : باید از ظرفیت به وجود آمده برای بسیج مسئولان و فعالان فرهنگی و در ترویج فریضه خمس بهره کافی را برد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی درباره ضرورت ترویج خمس نیز تاکید کرد: خمس را باید در بین مردم مطرح کرد تا در روز قیامت دچار این پرسش نشویم که آیا مردم می‌دانستند که برکات خمس و ضرورت آن تا چه اندازه است؟ لذا باید در ترویج فرهنگ خمس اهتمام داشت حتی اگر بدانیم در جامعه اثرگذار نباشد.

انتهای پیام / ه

خمس واجب مظلوم جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.