زمانی که خدا حکم یک هنجاری، چون حجاب را در راستای تامین حیا و عفت فردی و عمومی واجب می‌کند، در آن مصلحتی تمام را دیده که در آیات قرآن از آن سخن گفته است.

بی حجابی و بد حجابی چه عواقبی برای دختران دارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛انسان موجودی اخلاقی است و همین ویژگی اخلاقی است که انسان را از دیگر آفریده‌های الهی متمایزمی کند.

در روایات بسیاری به جلوه‌های اساسی اخلاق یعنی دینداری، حیا و عفت‌اشاره شده است؛ زیرا دینداری از نظر آموزه‌های قرآن، چیزی جز اخلاق مداری و اخلاق محوری نیست؛ چرا که همه آموزه‌های آن در قالب باید‌ها و نباید‌ها یا نباید‌ها و شایدها، به چیزهایی‌اشاره دارد که در یک کلمه بیانگر عدالت در مرتبه مقابله به مثل، احسان در مرتبه عفو و گذشت و اکرام در مرتبه ایثار از حق و حقوق است.

از همین رو پیامبر (ص) می‌فرماید: إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ؛ جز برای اتمام مکارم اخلاقی برانگیخته نشده ام. (بحارالانوار، ج. ۱۶، ص. ۲۱۰)

از آنجا که دین اسلام، دین مطابقت فطرت غیرقابل تبدیل و تحویل است (روم، آیه ۳۰)، به طور طبیعی احکام آن ناظر به فطرت انسانی است؛ زیرا احکام آنچه را که مصلحت تمام دارد در قالب واجب و آنچه مصلحت ناقص دارد، در قالب مستحب قرار داده است؛ چنانکه حرام و مکروه چیزی است که مفسدت تمام یا ناقص دارد.

بنابراین، وقتی خدا حکم یک هنجاری، چون حجاب را در راستای تامین حیا و عفت فردی و عمومی واجب می‌کند، در آن مصلحتی تمام را دیده که در آیات قرآن از آن سخن گفته است. (نور، آیه ۳۰؛ احزاب، آیات ۲۳ و ۳۳ و ۵۹)

از مهم‌ترین مصالحی که قرآن به عنوان آثار حجاب یاد کرده، اموری، چون خیر و صلاح فرد و اجتماع (نور، آیه ۶۰)، مصونیت از تعرض و اذیت و آزار (احزاب، آیه ۵۹)، طهارت درونی و قلبی زنان و مردان (احزاب، آیه ۵۳)، تمایز زنان آزاده از کنیز و بردگان (احزاب، آیه ۵۹)، آمرزش الهی (همان) و مانند آن‌ها است.

بنابراین، کسانی که به جای حجاب و پاکدامنی و عفت و حیا، به سراغ بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی‌حیایی می‌روند، خود را در شرایطی قرار می‌دهند که نخستین آسیب را به خودشان وارد می‌سازند.

با توجه به اینکه چنین رفتار ضد شرعی و اخلاقی موجب ناپاکی فرد و خروج از مسیر طهارت قلبی و فطرت سالم است، به طور طبیعی قلب و دل او به زنگار گناه آلوده شده و سپس طبیعت اصلی خود را از دست می‌دهد و طبیعت ثانوی به خود می‌گیرد. از این رو از انسانی طیب به انسانی پلید تبدیل می‌شود و به طور طبیعی کسانی که خبیث و پلید هستند به سوی آنان کشیده می‌شوند. بنابراین، تعرض و اذیت و آزار نسبت به زنان بی‌حجاب و خبیث از سوی خبیثان انجام می‌شود.

خدا می‌فرماید: الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ؛ زنان پلید براى مردان پلیدند و مردان پلید براى زنان پلید و زنان پاک براى مردان پاکند و مردان پاک براى زنان پاک. (نور، آیه ۲۶)

براین اساس مترفان و بی‌دردان جامعه اعم از سرمایه‌داران و رفاه زدگان بدمست، بزرگ‌ترین مجرمان اجتماع هستند (انعام، آیه ۱۲۳)،
این افراد برای هوسرانی به سراغ زنان خبیث و پلید می‌روند و نسبت به آنان تعدی و رفتار‌های سوء روا می‌دارند، چرا که این زنان خود خواسته‌اند که با آنان همچون عروسک‌های جنسی رفتار شود؛ بنابراین نباید از اجتماع و نیرو‌های حافظ امنیت توقع داشته باشند که آن‌ها را از گزند مترفان و‌اشرار حفظ کنند و وقتی به آنان تعرضی صورت گرفت نباید اعتراض کنند و شکایتی داشته باشند؛ زیرا خود چنین خواسته‌اند و به دست خویش امنیت خود را در معرض حراج و خطر و نابودی قرار داده‌اند. (احزاب، آیه ۵۹)

به سخن دیگر، زنان بی‌حجاب در محیط جامعه خود را همانند بردگان و کنیزکان جنسی قرار داده و با رفتار‌های نابهنجار خویش فضایی را ایجاد می‌کنند تا افراد خبیث اجتماع متعرض آنان شوند؛ زیرا زنان آزاده اجازه نمی‌دهند تا در اجتماع مشهور به رفتاری شوند که بیانگر علاقه به فساد جنسی است تا‌اشرار و خبیثان متعرض آنان شوند. (همان) در حقیقت خود کرده را تدبیر نیست.

به هر حال، زنانی که در دوران حاکمیت انقلاب اسلامی علیه آن انقلاب عامدانه و کینه توزانه، ناهنجاری بی‌حجابی یا بدحجابی راه می‌اندازند، در خیابانی دو طرفه به جای صعود و سلامت، دنبال سقوط و بیماری و شقاوت هستند. اینان به طور طبیعی باید خود را برای جرم و جنایت از سوی‌اشرار و مردان خبیث آماده کنند؛ و هیچ گاه نباید تقاضا و یا انتظار امنیت از سوی دولت و امت داشته باشند؛ زیرا کسی که خود را بی‌حجاب می‌کند، مانند مرداری است که لاشخور‌ها را به سوی خود جلب و جذب می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه عده‌ای حکم نماز را با حکم حجاب یکسان می‌دانند و آن دو را در یک ردیف قلمداد می‌کنند، در حالی که حکم نماز، فردی و ترک آن مجازات اخروی دارد، اما حکم حجاب یک حکم قانونی در راستای تامین امنیت فردی و جمعی افراد اجتماع است و میان این دو حکم تفاوت ماهوی وجود دارد؛ از این رو مخالفت با حکم نماز، مجازات دنیوی به دنبال ندارد، اما مخالفت با حکم حجاب همانند حکم دزدی و رشوه گیری و ربا خواری، مجازات دنیوی و اخروی به دنبال خواهد داشت.

منبع: کیهان

انتهای پیام/

عواقب زیانبار بی‌حجابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
با حجاب تحمیلی مشکلات جامعه حل نخواهند شد. تفکرات اهریمنی و فرهنگ فاسد ایرانی مهمترین موانع امنیت اجتماعی و رشد و پیشرفت این سرزمین عقبمانده در توحش چندهزار ساله است. یک فرد گرسنه بخود اجازه دست درازی به مواد غذائی در معرض دید مغازه ها نمیدهد اما یک جوان با مشاهده موی یک خانم، جسارت هرگونه توهین و تعرض را دارد. بجای تاکید بر پوشش، بر اصلاح اندیشه و شخصیت تمرکز شود و از ترویج تعصبات جاهلانه دینی در قتل دختران و زنان دگر اندیش یا بی احتیاط، دست برداشته و بجای انکه زنان اسیب دیده تحت فشار روانی اطرافیان خودکشی کنند، باید متعرض خودکشی کند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
جلوی بی حجاب گرفته شود
Netherlands
ک
۰۵:۳۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
شبکه های بی دروپیکردر فضای مجازی جزانحراف جوانان ونوجوانان درسن حساس وپربحران نفع و فایده ای تاحالابرای هیچ خانواده وجامعه وکشور مانداشته وبه نظرم بایدبا فیلترکردن شبکه هایی از جمله اینستاگرام مؤافقت کنن که جزفسادهدفمندو فساداخلاقی هدفمندهیچ نفعی برای جوانان نداره
Netherlands
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
ازلحاظ قانون وشرع این حق یعنی تنبیه فرزندان سهل انگاردرحفظ حجاب ویاپوشش به پدروآقایون واگذارشده که اینکارحتما دلیلی وحکمتی داره!البته بعدازتوجه نکردن هشدار تنبیه همراه بااحترام،کتک ازیادمیره اماتحقیرتوهین کلامی نه!وباعث ایجادهر چه بیشترگسست نسل در خانواده های ایرانی یادر آینده ی جامعه مامیشه
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۰۰:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
دوست دارم باحجابی رو
کاشکی همه دختر ها به این عشق برسن
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۰۰:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
کاشکی مامان ها حجاب دخترهایشان براشون مهم بود
Netherlands
ک
۰۹:۰۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
پدرومادرهاوخانواده ها تواین روزهاکه به خاطر ویروس کرونا،تعلیم وتربیت بچه هادرفضای مجازی انجام میشه طوری که افراط وتفریط نباشه بایدفرزندانشون را مراقبت وکنترل صحیح کنند،خدای ناکرده ازخواب غفلت بیدارنشیم ببینم ازطریق فضای نت ومجازی درقالب آموزش بی اخلاقی روبین نوجوانهاودانش آموزان ترویج داده اند!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
لطفامواظب بی سروصدا اجراشدن2030وبدآموزی های فرهنگ منحط غرب براجامعه نوجوان وجوان ایران که درسنین بحرانی قراردارندباشیم،باتشکراز باشگاه خبرنگاران جوان.
United States of America
تصمیم کبری
۱۰:۱۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
اگردرجامعه ماآقایون به جای آزادی های بی حدو حصربه فرزندانشون،امر به معروف ونهی ازمنکر روفراموش نمیکردندحالا فرزندانشون وخانواده ها به جای خیانت ویافساد اخلاقی درامنیت کامل اخلاقی به سرمی بردند
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بعضی منفی هابه اشتباه صحوی زده میشوندکاش راهکاری درنظرگرفته می شدمثل فاصله بیشتر بین تکمه مثبت ومنفی در نظرات کاربران محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
با حجابی رو دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۱۴:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
نظرم این است که بی‌حجابی خوب نیست با حجابی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ممد خان
۱۷:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
باید با این افراد برخورد بشه
Netherlands
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
تبحروسختی کارفرهنگی وارشادی به ضرافت های این کاره!که روانشناسی کامل تربیت شدن برپایه تربیت ایرانی-اسلامی رو می طلبه،دراین راه باید سخت فرهنگی،خستگی ناپذیرمبتکروخلاق وبرای درازمدت برنامه هاباشه تانتیجه کارامروزفرداعیان ومشخص بشه
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
خدایا به داد جوانان ما برس
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
الهی آمین،به حق این ماه عزیزوپربرکت رمضان
Netherlands
سعید
۱۵:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
برای اصلاح حجاب باید اول فرهنگ سازی بشه و اگه نتیجه نداد از شلاق و مجازات استفاده شود. حجاب به هیچ وجه یک مسئله شخصی نیست و کوتاهی کردن در حفظ حجاب کل کشور را به خطر می اندازد
Netherlands
سعید
۱۵:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
برای اصلاح حجاب باید اول فرهنگ سازی بشه و اگه نتیجه نداد از شلاق و مجازات استفاده شود. حجاب به هیچ وجه یک مسئله شخصی نیست و کوتاهی کردن در حفظ حجاب کل کشور را به خطر می اندازد
Netherlands
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اول ازهراقدامی خوش رویی همراه بااحترام در امربه معروف ونهی از منکرکردن طوریکه حرفها وصحبتهای تأثیرگذارونافذ ثابت شده که خیلی نتیجه بهتری داره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
متاسفانه بعضی هه فکر میکنند حجاب یک موضوع فردی است درصورتی که این طور نیست. وقتی نوع پوشش در جامعه قاعده و قانون مند نباشد، افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد و سلامت روانی مردان زیادی رو به خطر می اندازه.
به نظرم مادرها باید دخترانشون رو کنترل کنند و در صورتی که بد حجاب بیرون بروند، اون ها رو تنبیه کنند.
مثلا دختر خود من چند باری بدون جوراب از خونه بیرون میرفت من هم پاهاش رو فلک کردم؛ ۱۰ تا زدم کف پاهاش. تا دیگه تکرار نکنه.
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
دقیقاباشمامؤافقم،درودبرشما،امامن معتقدم که بدحجابی وبی حجابی که درخیابون ومتروشاهدیم بیشترش ازمردهای بی غیرت وبی تفاوت همین خانواده ها نشأت میگیره متأسفانه
Netherlands
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
اگربه خاطرتکراراشتباه و خبط وخطا،چاره ای بجز فلک کردن وتنبیه نداریدبه خاطرحفظ غرورواحترام ایشون حتی درجمع خانه وخانواده نبایدتنبیه کنیداز همه مهمتربایدفرزندی که قصدتنبیهش روداریددرهر حالی ثابت کرده باشیدکه شماحامی وخیرخواهش هستیدوبه خاطراهمیت و ارزشی که ایشون داره نه ازروی عصبانیت تنبیه می کنید،بافهماندن این مهم که بی حجابی وبی عفت بودن اولین نقطه واولین مرحله تباهیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
یعنی فلک جواب داد؟ اینطوری که شما میگی یعنی همه خانم های بی جوراب رو باید به فلک بست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
حجاب زنان و دختران سلامت روحی و روانی جامعه را تضمین میکند وقتی بانک رفته و مبلغی پول میگیریم آنرا در جای امن و دور از دسترسی قرار میدهیم که آن مبلغ را از ما سرقت نکنند ولی متاسفانه خانم های جامعه ما سرمایه وجود خود را درمعرض دید و دسترسی نامحرم قرار میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
گوهر دختران و بانوان با حجاب حفظ میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
هر فردی که حجابش را رعایت کنه خودش در آرامش و امنیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من بی حجابی یک نوع کمبود نیازهای عاطفی است بهتره با بروز محبت این عزیزان را متوجه اشتباهشون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
بهتر است کاری کنیم که دختران در سن 14 سالگی و پسران در سن 16 سالگی بتوانند ازدواج کنند ولی در خانه پدر و مادری خود باقی بمانند تا وقتی که تواناتر شده و مستقل زندگی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
با فرهنگ سازی میشه بدحجابان را متوجه اشتباهشون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
حجاب باعث امنیت جوانان میشه