در نشست علمی تخصصی پژوهش های باستان شناسی معدن نمک چهرآباد تفاهمنامه ای برای ایجاد نخستین مرکز باستان شناسی معدنی کشور در زنجان امضاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، چهارمین نشست علمی- تخصصی پژوهش های باستان شناسی و مطالعات میان رشته‌ای معدن نمک چهرآباد در زنجان برگزار شد.
سرپرست هیأت آلمانی معدن چهرآباد زنجان در این نشست تخصصی با بیان اینکه ارتباط مومیایی‌های کشف شده در این معدن با یکدیگر نیازمند بررسی‌های بیشتری است، گفت: بر اساس کاوش های صورت گرفته پنج دوره در کاوش‌های باستان شناسی چهرآباد کشف شده است.
اشتونلر افزود: طبق بررسی های انجام شده تونل‌های معادن از شمال شرقی به جنوب شرقی معدن ، آثاری از پنج عصر هخامنشی ، ساسانی ، قاجار و پهلوی در آن مشهود است که توجه کاوشگران را به خود جلب می‌‎کند که البته در کاوش‌ها متوجه شدیم بخشی از اجساد دو مومیایی از بین رفته است.
وی خاطر نشان کرد: کاوش‌ها در معدن چهرآباد برای بدست آوردن اطلاعات دیگر و تکمیل روند این پژوهش ها ادامه خواهد داشت.
در ادامه این نشست تخصصی تفاهم نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با هیئت خارجی از موزه بوخوم ٬ موزه فرانکفورت آلمان به امضا رسید که به موجب این تفاهمنامه زمینه همکاری بیشتر بین دو کشور ایران وآلمان در زمینه تحقیقات معدنی و نمایش آثار کشف شده فراهم می شود.
رحمتی ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهر کرد : با امضای این تفاهمنامه نخستین مرکز باستان شناسی معدنی کشور در زنجان راه اندازی می شود.
ابوالفضل عالی سرپرست هیئت کاوش معدن چهرآباد زنجان هم گفت: تاکنون 6 فصل پژوهش از معدن نمک چهرآباد زنجان صورت گرفته که 4 فصل از پژوهشها بصورت مشترک و با همکاری باستانشناسان آلمانی صورت گرفته است.


انتهای پیام /ک


  نشست علمی- تخصصی پژوهش های باستان شناسی معدن  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.