رئیس دانشگاه امیركبیر گفت: در سه سال گذشته 100درصد رشد قراردادهای صنعتی را در کنار توسعه علم داشته ایم.

رشد ۱۰۰ درصدی قرارداد‌های صنعتی دانشگاه امیرکبیر در سه سال اخیربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیركبیر در بیستمین کنگره دولت، صنعت و دانشگاه که در دانشگاه امیرکبیر در حال برگزاری است با بیان اینكه دانشگاه جزئی از دولت است، اظهار كرد: بعضی مواقع دیده می شود که صنعت را مکلف می کنیم تا درصدی از درآمد و فروش خود را صرف ارتباط صنعت و دانشگاه کند ولی این تحکم تا حدی جواب می دهد.

صنعت ایران رقابتی نیست

رئیس دانشگاه امیركبیر با اشاره به ایجاد مشكل در حوزه صنعت گفت: صنعت ما رقابتی نیست و این اشکالی است که در حوزه صنعت وجود دارد.

وی ادامه داد: صنعت ما به صورت مونتاژ است و نیاز خود را از کشورهای خارجی برطرف می‌کند و به همین دلیل صنعت احتیاجی ندارد که در بخش های تحقیقاتی و دانشگاهی فعال شود و با آنها همکاری کند.

معتمدی با اشاره بر اینکه تا رقابت نباشد به تحقیقات نیازی پیدا نمی کنیم، اظهار كرد : وقتی در صنعت رقابت نباشد نیازی به تحقیقات هم پیدا نمی کنیم و این مسئله در جامعه ما احساس می شود و این مشکلی است که در صنعت دولتی داریم.

رئیس دانشگاه امیركبیر با بیان اینكه در دانشگاه ها مشکل وجود دارد، گفت: در دانشگاه ها به زبان صنعت صحبت نمی کنیم، همیشه تاكید می‌كنیم باید به دانشگاه ها پروژه داده شود اما این امر نیاز صنعت را برطرف نمی کند؛ بر اساس تجربه من صنعت برای رفع مشکل هزینه می کند نه تعریف پروژه های تحقیقاتی؛ یک طرح تحقیقاتی الزاما وارد چرخه تولید نمی شود.

باید دنبال کارآفرینی و جذب بازار باشیم

وی ادامه داد: باید دنبال کارآفرینی و جذب بازار باشیم و این ادبیات را تغییر دهیم، باید وارد چرخه کارآفرینی شویم و یکی از برنامه های دانشگاه امیرکبیر نیز همین امر است.

معتمدی با اشاره به اینكه در سه سال گذشته صددرصد رشد قراردادهای صنعتی را در کنار توسعه علم داشتیم، یادآور شد: این کنگره ها می تواند به ما در جهت رسیدن این مهم کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار