مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:  بازار هنر خوزستان به منظور فروش آثار هنر‌های تجسمی برای اولین بار در استان دایر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان داشت: فروش آثار هنری در وهله اول باعث تقویت اقتصاد حوزه هنر می شود اما متاسفانه در کشور ما برای هنرهایی همچون؛ تئاتر و سینما کمتر هزینه می شود، اما در سایر کشور ها این 2 بخش از اهمییت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: یکی از برنامه های کمتر دیده شده در شهرستان های استان فروش آثار هنرهای تجسمی است؛ این آثار کمتر به فروش رفته زیرا تا کنون بازاری فراهم نشده تا این آثار در معرض دید عموم گذاشته شوند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان داشت: پس از اعلام فراخوان و پایان مهلت ثبت نام، 3 هزار و ۲۰۰ اثر از ۵۳۲ هنرمند به دبیرخانه ارسال شده که بعد از بازبینی و داوری آثار رسیده، تعداد ۳۳۶ اثر از صد هنرمند به منظور نمایش و فروش به اهواز منتقل می شود.

وی با اشاره به رایزنی های انجمن هنرهای تجسمی خوزستان برای فروش آثار در کشورهای دیگر ادامه داد: هنرمندان شاخص در این زمینه؛ رضا بانکی، سیروس آقاخانی، علی رسولی، احمد خلیلی فر، رضا افسری و ثمیلا امیر ابراهیمی هستند.

جوروند در پایان گفت: هنرمندان بخش هنرهای تجسمی تا پایان ۱۹ اسفند فرصت ارائه آثار خود را به انجمن هنرهای تجسمی ارائه دهند و این بازار هنر از ۲۱ تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری در اهواز برگزار می شود. مکان برگزاری نیز نگارخانه انجمن هنرهای تجسمی، جنب موزه هنرهای معاصر و فروشگاه رفاه است.

انتهای پیام/م

بازار هنر خوزستان برای اولین بار برپا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.