مدیرکل دامپزشکی لرستان به همراه مهندس نجیب زاده معاونت بهبودتولیدات دامی جهادکشاورزی ودکترمرادی معاونت سلامت دامپزشکی لرستان از شهرک دام سراب کی بازدید بعمل آوردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا توکلی، مدیرکل دامپزشکی لرستان به همراه، نجیب زاده معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی ومرادی، معاونت سلامت دامپزشکی لرستان از شهرک دام سراب کی بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که به منظور بررسی گزارشات ارسالی این شهرک مبنی بر مشکوک بودن موارد ابتلابه بیماری تب برفکی انجام شد، از واحد‌های مربوطه بازدید بعمل آمد.

توکلی در این باره گفت: باتوجه به گزارشات دریافتی از این شهرک مبنی بر مشاهده مواردی مشکوک به بیماری تب برفکی، این اداره کل باهماهنگی و همراهی معاونت بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان چگنی در شهرک مربوطه حاضر و طی جلسه‌ای با مسئولین و دامداران مربوطه از نزدیک به بررسی موضوع پرداخته شد.

وی در ادامه افزود :پس از بازدید‌های به عمل آمده از واحد‌های مربوطه و معاینه‌های بالینی، کارشناسان شبکه دامپزشکی چگنی اقدام به نمونه گیری از این مجموعه نمودند.

دکترتوکلی یادآورشد: باتوجه به اقدامات خوب دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون وضدعفونی این شهرک دامپروری، متاسفانه شاهد ورود وخروج دام‌ها به صورت غیرمجاز دراین مجموعه هستیم که این خود باعث بوجودآمدن مشکلاتی دربروزبیماری‌ها دراین شهرک گردیده است. لذاپرسنل شاغل درگاوداری‌ها بایستی مقررات مربوطه بهداشتی را رعایت نمایند تاشاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

درادامه نجیب زاده گفت: قرنطینه، رعایت اصول بهداشتی و همکاری پرسنل مجموعه می‌تواند کمک شایانی در جلوگیری از بروز بیماری‌ها به این شهرک دامپروری باشد.

وی افزود: لزوم وجود پست قرنطینه‌ای، مکان لاشه سوز، آزمایشگاه و دفع فاضلاب اصولی در این مجموعه ضروریست، همچنین اطلاع رسانی به موقع از سوی پرسنل و مدیریت مجموعه به مسئولین مربوطه در راستای جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری‌ها لازم وضروریست.
در پایان مقررگردید با هماهنگی دامپزشکی شهرستان چگنی و مدیریت مجموعه شهرک دامپروری به صورت روزانه موضوع رصد و گزارشات به دامپزشکی استان جهت بررسی موضوع ارسال گردد.

انتهای پیام/د

بازدید مدیرکل دامپزشکی ازشهرک دام سراب کی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.