یک متخصص پوست و مو تاثیرات ترقه بازی و انفجار مواد محترقه بر پوست را تشریح کرد.

جنیدی  ویژه چهارشنبه سوری* به خطر افتادن جان افراد در اثر سوختگی شدید پوست/ سوختگی شدید پوست راه نفوذ میکروب و آلودگی را به بدن باز می‌کندرویا گستری متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیرات ترقه بازی و انفجار مواد محترقه بر پوست افراد اظهار کرد: انفجار مواد محترقه و ترقه‌بازی در مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند باعث سوختگی و آسیب دیدن جدی پوست شود.

وی با اشاره به اینکه میزان سوختگی پوست افراد و آسیب‌های ناشی از آن، بسته به نزدیکی به محل انفجار، شدت انفجار و مشخص شدن عضو آسیب‌دیده متغیر است خاطرنشان کرد: به طوری اگر سوختگی پوست از نوع درجه 1 باشد، عوارضی مانند قرمزی و سوزش پوست را برای افراد درپی دارد.

گستری با اشاره به اینکه در سوختگی درجه 2 پوست دچار قرمزی، سوزش  همراه با تاول می‌شود، اظهار کرد: در اثر انفجار ترقه، ممکن است پوست دچار سوختگی درجه 3 شود و در این حالت بافت‌های پوست دچار صدمه جدی می‌شود و حتی ممکن است زندگی بیماران را به خطر اندازد.

وی با اشاره به اینکه پوست اولین عضو محافظ بدن در برابر ورود میکروب و ویروس‌های مختلف است، عنوان کرد: وقتی که در اثر سوختگی، پوست افراد از بین می‌رود، راه نفوذ میکروب و آلودگی به بدن باز می‌شود و بدن آب و الکترولیت خود را از دست می‌دهد.

روش از بین بردن جای سوختگی روی صورت

گستری اظهار کرد: اگر در مواردی سوختگی بر روی پوست صورت ایجاد شود، پزشکان با لیزر CO2 جای سوختگی را از بین می‌برند البته در موارد نادری ممکن است این کار به خوبی انجام نشود.

وی تأکید کرد: هنگامی که سوختگی در محل‌ مفاصل تاشونده مانند آرنج یا زانو ایجاد شود، ممکن است منجر به کشش پوست شود که در این حالت دست یا پا به طور کامل باز یا بسته نمی‌شود و این مشکل را باید با عمل جراحی برطرف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار