مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۱۰ هزار جلد دفترچه بروشور برای مسافران در حال تهیه و تدوین است و در آغاز سفر در اختیار مسافران گذاشته می‌شود و بنر‌هایی برای احتیاط رانندگان در مسیر‌ها نصب می‌شود.

تهیه ۱۰ هزار جلد دفترچه بروشور برای مسافران نوروزی کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ خداداد مقبلی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ۸ ماهه امسال شاهد روند افزایشی تلفات جاده‌ای در استان کرمان بودیم، گفت: برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها، اقدامات فرهنگی، بازدید میدانی از محل حوادث موجب شد تا آمار تصادفات در استان کرمان از آذرامسال روند کاهشی پیدا کند.

وی افزود: ۵۶ کیلومتر آزادراه، هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۳ هزار و ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۴ هزار و ۴۲۸ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان داریم.

مقبلی با اشاره به وجود ۹۲۷ کیلومتر گرده برف‌گیر در استان کرمان تصریح کرد: در شرق استان کرمان محور‌ها به علت اینکه محور شن‌گیر هستند در پاییز و زمستان توفان‌های شن را داریم و شن‌روبی در این مسیر‌ها را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از تصادفات به علت واژگونی خودرو است از سرعت بالا و یا خواب‌آلودگی و خستگی به عنوان دلیل اصلی واژگونی نام برد و اظهار داشت: برای اینکه تلفات را کم کنیم شیب شیروانی را کاهش داده‌ایم و ۴۰۰ کیلومتر شیب شیروانی اصلاح شده است.

وی تصریح کرد: ۳۸ هزار کیلومتر راه تیغ‌زنی محور‌های روستایی، ۲۶ هزار مترمکعب لایه‌روبی برای تنظیم بستر رودخانه‌ها، احداث سه آشیانه ماشین‌آلات، ۱۸ هزار مترمکعب ترانشه برداری طی امسال در استان کرمان انجام شده و تاکنون ۲۹ نقطه از ۱۱۵ نقطه حادثه خیز در استان اصلاح شده است.

مقبلی بیان کرد: ۲۷ میلیارد تومان برای بحث‌های ایمنی در استان کرمان طی امسال هزینه شده و آموزش و فرهنگ سازی ترافیک در مدارس حاشیه راه انجام شده است.

وی گفت: ۱۴۰ سرعت‌کاه آسفالته در تقاطع‌های فرعی به اصلی در استان کرمان ایجاد شده است و ۱۴ دستگاه استراحت‌گاه‌های موقت برای رفع خواب‌آلودگی و ارائه خدمات اولیه در محور‌های استان کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم و ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی در گذشته احداث شده است.

مقبلی اظهار داشت: ۳۰ سامانه کنترل سرعت در استان کرمان تا پایان پارسال داشتیم و هم اکنون ۱۳۰ دوربین در حال احداث در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه طی امسال ۹ هزار دانش‌آموز از ۶۰ مدرسه استان کرمان آموزش‌های فرهنگ ترافیکی را فرا گرفته‌اند؛ گفت: رانندگان وانت‌بارها، دارندگان ادوات کشاورزی و عابران پیاده هم آموزش‌هایی را فرا گرفته‌اند.

مقبلی با تاکید بر اینکه از ۱۵ بهمن امسال فروش بلیط سفر را توسط شرکت‌های مسافربری به صورت حضوری و غیرحضوری در استان کرمان آغاز کرده ایم، افزود: هیچ افزایش قیمت در بهای بلیط در سال جاری نداشتیم و ناوگان مسافربری ما ۵۰۹ دستگاه اتوبوس دارد.

وی افزود: مردم استان کرمان بیشترین سفر‌ها را به شیراز، هرمزگان، خراسان رضوی و اصفهان انجام می‌دهند و این سفر‌ها در ایام نوروز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح

 توزیع 10هزار بروشور نوروزی برای مسافران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار