مدیر عملیات اجرایی مین روبی استان کرمانشاه گفت: تمام مرز مشترک استان کرمانشاه از نوسود گرفته تا تلخاب آلوده به مین و مواد منفجره عمل نکرده است.

تمام مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق  آلوده به مین استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  همه چیز را درون یک گودال بزرگ جمع و به فاصله 6 دقیقه منفجر می کنند.

نیروهای تخریب چی را می گویم،نیروهایی که سال های زیادی است در زمین های آلوده به مین در مرزهای مشترک با کشور عراق مشغول به فعالیت هستند.

از روزهایی که جنگ پایان یافت، خیلی ها بر اساس علاقه و تخصصی که داشتند پای کار آمدند و کارشان را در زمینه تخریب مین ها و مواد عمل نکرده شروع کردند.

صدام حسین در سال های دفاع مقدس در هرثانیه 25 هزار گلوله بر سر ایرانیان ریخت.

هاشمی فر مدیر عملیات اجرایی مین روبی استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: 5 استان از ایران مرز مشترک با کشور عراق  دارد که مساحت 4میلیون و 200 هزار هکتار را در بر می گیرد و تمامی این مناطق آلوده به مین هستند،از این میزان خاک آلوده 700 هزار هکتار سهم استان کرمانشاه شده است.

وی افزود: استان کرمانشاه 360 کیلومتر از نوسود تا تلخاب مرز مشترک با کشور عراق را دارد ، مرزی که سرشار از مین های کوچک و بزرگ است و بطور شبانه روز نیروها مشغول به پاکسازی هستند.

هاشمی فر گفت: پاکسازی به 3 بخش نفر بر،تخریب با بیل و در بخش گسترده تر تخریب با بوردیزل تقسیم می شود، این تقسیم بندی پس از شناسایی منطقه صورت می گیرد و طبق برنامه نیروها در جایگاه خود قرار می گیرند و با ظرافت و دقت تمام کار آغاز می شود.

 وی ادامه داد: شناسایی مناطق آلوده مرحله به مرحله صورت می گیرد و تا یک منطقه پاکسازی نشود نمی توان به منطقه ای دیگر رفت.

وی تصریح کرد: در حین عملیات پاکسازی افراد هرلحظه با خطر مرگ مواجه هستند و به قول خودشان روزانه صدها بارعزرائیل را میبیننداما دل به کار دادند و با تمام وجود تا آخرین لحظه عمرشان و تا زمانی ک پاکی کامل را نبینند به فعالیتشان ادامه می دهند.

هاشمی در پایان گفت:  ایران کشور جنگ طلبی نیست و  اگر دشمنان به ما تعرض نکنند به دنبال جنگ و خونریزی نیستیم  تا آخرین لحظه تلاش می کنیم و پای کار هستیم که کشوری عاری از مین داشته باشیم.

 

انتهای  پیام/ز

 

  700 هزار هکتارخاک آلوده به مین سهم استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.