۱۴۶ نفراز متقاضیان گلوگاهی در سامانه کارا ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه  در نشست خبری در خصوص ثبت نام وام کارا گفت: تاکنون ۱۳۵ طرح مربوط به دام و طیور، ۳ طرح مربوط به شیلات، ۳ طرح صنابیع تبدیلی و ۵ طرح مربوط به تولیدات گیاهی که در مجموعه ۱۴۶ نفر در سایت برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند.

وی با یادآوری اینکه کسانی که قبلا تحت هر عنوانی از تسهیلات دیگر استفاده کردند قادر به دریافت تسهیلات از سامانه کارا نمی‌ باشند، افزود: بیشترین مشکلی که دامداران گلوگاهی دارند این است که اکثرا دارای پروانه سنتی هستند، ولی طبق بخشنامه جدید که صادر شده است باید بابت دریافت تسهیلات، افراد دارای پروانه صنعتی باشند که با رایزنی‌ های صورت گرفته در این خصوص بعد از تایید  استان  به این افراد هم تعلق خواهد گرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گلوگاه با اشاره به اینکه در یازده ماهه امسال ۱۷۹ پروانه برای دامداران  صادر و یا تمدید شده است، گفت::برای روستا‌های بالادست شامل رمدان-اوارد-نیالا-مصیب محله و اراضی میانوند  در خصوص احداث باغ در اراضی شیب دار برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

قنبری افزود:اراضی عمرانلو با ۲۵۲ هکتار تجهیز و نوسازی گردید که با این اقدام کشت مکانیزه جهت کاشت برنج با سهولت بهتری انجام خواهد شد.

وی گفت: حدود ۳۷۰ هکتار آب بندان در سطح شهرستان گلوگاه وجود دارد که تا الان ۳۵ درصد آن آب گیری شده است و با جلساتی هم که برگزارشد قرارشد براساس آب موجود کشاورزان اراضی خودرا زیر کشت شالی ببرند، که در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان  گلوگاه افزود: با توجه به آب و هوای امسال ۱۷۵۰ هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت کلزا رفت که برای خرید و فروش این محصول ۳ مرکز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ م

۱۴۶ متقاضی تسهیلات کارا در گلوگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.