شهردار تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از ارزش‌های اخلاقی است، گفت: اگر ما اخلاق را در جامعه تزریق کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

اهدای عضو بخشی از رفتار شهروندی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران عصر امروز با حضور در آئین گشایش بوستان نفس که در گلابدره‌ تهران با حضور خانواده‌های اهدا کنندگان‌ عضو برگزار شد، اظهار کرد: کار اهدای عضو از جهات مختلف قابل بررسی است و ارزش‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها ارزش اخلاقی آن است.

شهردار تهران پرداختن به اخلاق شهروندی را امری مهم برشمرد و تاکید کرد: یک بخشی از موضوع اهدای عضو، ترویج اخلاق شهروندی و کمک به همنوع در ارتباط با ایجاد حیات مجدد است.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر ما بتوانیم اخلاق را در جامعه خود تزریق کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: در کلانشهری مانند تهران ما با مشکلات و مصیبت‌هایی مواجه می‌شویم که سقوط هواپیما، فوت هموطنانمان‌ در زلزله و کشتی سانچی‌ از آن دسته است.

نجفی با اشاره به اینکه در آذرماه پیشنهادی داده بود تا در پارک‌های مختلف قطعاتی را به نام اهدا کنندگان‌ عضو ثبت کنند، تصریح کرد:‌ دوستان به من گفتند اگر یک پارک مستقل را برای این کار در نظر بگیریم، آن پارک یک کانون فرهنگی می‌شود و من دیدم که ایده همکاران من بهتر است و تصمیم گرفتیم دنبال یک مکان مناسب باشیم و این مکان آماده شد و امیدواریم با تصویب شورای شهر این کار انجام شود.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد: شورای شهر باید ساختمانی را در پارک برای مسائل مربوط به این حوزه با مصوبه خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ما درخت نماد زندگی است، افزود:‌ ما هدفمان‌ از ساخت این پارک این بود که سبزی زندگی عزیزان از دست رفته را در این پارک تداوم دهیم و امیدواریم این برنامه اخلاقی به وسعت بیشتر در سراسر کشور توسعه یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه درختکاری‌ از میدان جهاد تا فرودگاه امام(ره) آغاز شده است، گفت: تا چند ماه دیگر این درختکاری‌ تمام می‌شود و از این طریق هنگامی که به فرودگاه رفت و آمد می‌کنیم، از فضای آن بهره‌مند می‌شویم.

گفتنی است؛ نجفی در پایان مراسم نهالی را در بوستان نفس غرس کرد.

شهردار تهران اعضای بدن خود را اهدا کرد

محمدعلی نجفی شهردار تهران به یاد «فرشتگان ماندگار اهدای عضو» در بوستان «نفس» تهران، با پر کردن فرم اهدای عضو، اعضای بدن خود را اهدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار