رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: توسعه پایدار جامعه، با افراد سالم محقق خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ارسلان خالدی فر در اولین مجمع سلامت چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سال نو گفت: تشکیل این مجمع به ریاست اقبال عباسی استاندار، در حوزه سلامت و درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار با افراد سالم در جامعه محقق می‌شود افزود: هدف از تشکیل این مجمع، اجتماعی کردن معقوله سلامت، شناخت، سازماندهی، برنامه ریزی و بکارگیری منابع انسانی، مالی و فیزیکی خارج از محدوده بهداشت و درمان، ارتقای سلامت فردی، خانواده و جامعه، توسعه مشارکت مردم و همکاری میان مدیران استانی می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: «مجمع سلامت» به معنای در کنار هم بودن و ایجاد اتحاد در خصوص اجرای ابعاد مختلف بهداشت، درمان و سلامت است.

خالدی فر با بیان اینکه ۷۰ درصد از مؤلفه‌های سلامت، خارج از مجموعه‌های بهداشت و درمان صورت می‌گیرد ادامه داد: همه نهادها، ارگان ها، سازمان‌ها و افراد باید در خصوص مسائل سلامت خود و دیگران مسئولیت پذیر باشند.

وی اضافه کرد: حوزه سلامت تنها به درمان، پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی ختم نمی‌شود بلکه اعتیاد، فقر و بیکاری نیز بر سلامت افراد جامعه اثر گذار است.

گفتنی است: اولین مجمع سلامت چهارمحال و بختیاری امروز پنج شنبه ۱۷ اسفند ۹۶ و با حضور سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، ابراهیم گلمکانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، اقبال عباسی استاندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن ابن سینای شهرکرد برگزار گردید.

انتهای پیام/خ

اولین مجمع سلامت استانی در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار