وزیر امور خارجه قطر گفت اظهارات ولیعهد سعودی درباره بحران خلیج فارس نشان می‌دهد مقامات سعودی بر خلاف آنچه وانمود می‌کنند در زمینه این بحران دلمشغولی و دغدغه دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در گزارشی نوشت: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر گفت: اظهار نظر اخیر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره بحران خلیج فارس نشان می‌دهد مسئولان سعودی برخلاف آنچه تبلیغ می‌کنند که موضوع برایشان اهمیتی ندارد، کاملا با این مسئله درگیر هستند و در دیدار‌ها و اظهاراتشان آن را تکرار می‌کنند.

براساس آنچه که پایگاه اینترنتی «الجزیره نت» منتشر کرد شیخ محمد بن عبدالرحمن در بروکسل از تشبیه بحران خلیج فارس به بحران بین آمریکا و کوبا و استفاده از اصطلاحات تاریخ گذشته ابراز شگفتی کرد و گفت: کشور‌ها براساس مساحتشان مقایسه نمی‌شوند.

این پایگاه اینترنتی به نقل از وزیر امور خارجه قطر نوشت: شاید کشور کوچکی باشیم اما دارای عقل و قلب بزرگی هستیم که به اتباع و افراد مقیم در کشور خود اهمیت می‌دهیم.

او تاکید کرد برخی کشور‌ها بزرگ هستند «اما دل‌ها و عقل‌هایشان کوچک و افق دیدشان محدود است» و سرگرم توطئه و ایجاد بی ثباتی در منطقه هستند.  

ولیعهد سعودی در سفر اخیرش به مصر در گفتگو با خبرنگاران مصری درباره بحران قطر گفت: "خود را سرگرم این مسئله نمی‌کنم و فردی پائین‌تر از رتبه وزیر مسئولیت این پرونده را بر عهده دارد. تعداد جمعیت این کشور (قطر) کمتر از جمعیت یک خیابان در مصر است و هر وزیری به نظر ما می‌تواند بحران‌شان را حل کند".  

او افزود کسی که پرونده قطر را بر عهده می‌گیرد همکار عزیزی در وزارت امور خارجه با رتبه دوازده است که با حفظ سمت این مسئله را هم بر عهده دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی سفر امیر قطر به بروکسل و دیدار‌های او با مقامات اروپایی را بسیار موفقیت آمیز دانست.

محمد بن عبدالرحمن افزود: در دیدار‌های تمیم بن حمد آل ثانی با مسئولان سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ناتو توافقنامه‌های مهمی امضا شد که تاکیدی بر نقش قطر در مبارزه با تروریسم است.  

او خاطر نشان کرد: قطر توافقنامه‌های مختلفی با شمار زیادی از کشور‌های عضو ناتو امضا کرده است. توافقنامه‌های جدید برای تسهیل عملیات ناتو و تسهیل حضور نیرو‌های نظامی و تجهیزات نظامی ناتو در قطر به منظور کمک به عملیات مبارزه با تروریسم است.

پایگاه العدید در قطر، ستون فقرات در جنگ بین المللی علیه تروریسم است و مسئولیت پشتیبانی عملیات نظامی در عراق، افغانستان یا سوریه را برعهده دارد.  

انتهای پیام/

اظهارات وزیر خارجه قطر در بروکسل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار