دستجردی گفت: باید شایسته سالاری جایگزین دید جنسیتی بین کارکنان زن و مرد در صنعت هوانوردی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گردهمایی جامعه بانوان صنعت هوانوردی ایران، به مناسب روز زن و میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری با حضور فعالان این حوزه و علاقه‌مندان به صنعت هوانوردی برگزارشد.

دراین مراسم که به همت جامعه بانوان صنعت هوانوردی و خانم خلبان فهیمه احمدی دستجردی برگزار شد، جمعی از بانوان از گروه‌های مختلف شاغل در صنعت هوانوردی ازجمله مهمانداران، دانشجویان رشته مهمانداری، مهندسان، کارآفرینان و پژوهشگران حضور داشتند.


در ادامه مراسم شرکت کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود، دغدغه ها، نقاط ضعف و قوت کاری خود، طرح‌ها و اقدام‌های پژوهشی که به وسیله بانوان شاغل درحوزه هوانوردی درحال انجام است پرداختند.

برخی صاحبنظران دراین مراسم به بیان طرح‌های پژوهشی در زمینه هوانوردی و مشکل‌های پیش روی و کارآفرینان نیز به بیان طرح‌های خود در زمینه ساخت هنرستان صنعت هوانوردی در شهرستان‌ها برای جذب علاقه‌مندان و ایجاد فعالیت‌های گردشگری پرداختند.

افزایش سطح دستمزد‌ها و جذب بیشتر بانوان در صنعت هوانوردی، استفاده بیشتر از توانمندی بانوان در زمینه‌های فنی و مهارتی و از بین رفتن نگاه جنسیتی بین زنان و مردان فعال دراین حوزه و جایگزین شدن نظام شایسته سالاری، ایجاد فضای کار مناسب برای بانوان علاقه‌مند به این صنعت و جلوگیری از فرار مغز‌ها و مهاجرت نخبه گان، شفاف سازی توقع‌هایی که شرکت‌های هواپیمایی از بانوان شاغل در سازمان خود دارند از دیگر محور‌های گفت و گو در این گردهمایی بود.

دستجردی بنیانگذار جامعه بانوان صنعت هوانوردی با تشکر از نهاد‌ها وسازمان هایی، چون مجلس شورای اسلامی که در راه اندازی این انجمن همکاری کرده اند از تلاش برای گسترش فعالیت‌های جامعه بانوان صنعت هوانوردی در کل کشور و حضور فعال این انجمن برای گرد آوری بانوان متخصص و نخبه ایرانی فعال در حوزه هوانوردی خبر داد.


وی گفت: رسالت مهانداران هواپیما در مرحله اول ایمنی در پرواز است و سایر خدمات شامل پذیرایی در مراحل بعدی قراردارد همچنین آنها باید با مسافران سفر‌های هوایی رفتار و برخورد مناسبی داشته باشند، مسافران باید از صدمه زدن به اموال هواپیما و ایجاد مزاحمت و پرخاشگری با مهمانداران و کادر پروازی خودداری کنند.

دستجردی افزود: لزوم فرهنگ سازی در شرکت‌های هواپیمایی و فعال در حوزه هوانوردی برای برداشته شدن دید جنسیتی بین کارکنان زن و مرد و آموزش و فرهنگ سازی به مسافران سفر‌های هوایی برای برخورد مناسب با کادر پروازی به ویژه قشر مهمانداران و افزایش میزان جذب بانوان خلبان، مهندس پرواز و سایر شغل‌هایی که بانوان می‌توانند درآن‌ها فعالیت داشته باشند، باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار