رئیس هیئت غواصی و نجات‌ غریق استان‌ همدان گفت: یک دوره کلاس نجات‌ غریق ویژه قایقرانان غار علیصدر در کبودرآهنگ برگزار شد.

برگزاری کلاس نجات‌ غریق ویژه قایقرانان غار علیصدربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سوریان،رئیس هیئت غواصی و نجات‌ غریق استان‌ همدان با اشاره به عرق شدگی در آب‌های آزاد گفت: امسال دو مورد غرق‌شدگی در سد اکباتان و یک مورد غرق‌شدگی در استخر عباس‌آباد داشتیم که نظارت بر آب‌های آزاد و سدها بر عهده ما نیست.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هیچ‌ گونه عرق شدگی در استخرهایی که مجوز آن‌ها زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان صادرشده و نظارت فنی بر آن‌ها بر عهده هیئت غواصی و نجات‌غریق استان‌ همدان است امسال نداشته‌ایم.

سیروس سوریان با اشاره به خطر قایق‌های غار علیصدر بیان کرد: همیشه دغدغه ما حضور گردشگران و بازدیدکنندگانی بوده که از غار علیصدر بازدید می‌کنند و اگر بر اثر هر حادثه‌ای یک قایق واژگون شود و فردی در آب بیفتد وقتی قایقران نتواند ناجی باشد چه اتفاق ناگواری رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: با صحبت‌هایی که با مسئولان شرکت سیاحتی علیصدر داشتیم یک دوره کلاس نجات‌غریق ویژه قایقرانان غار علیصدر در کبودرآهنگ برگزار کردیم.

رئیس هیئت غواصی و نجات‌ غریق استان‌ همدان با بیان اینکه طبق استاندارد فدراسیون جهانی قایقرانان باید یک منجی باشد افزود: 18 نفر در این دوره از کلاس‌ها شرکت کردند و ما آمادگی خود را برای برگزاری این دوره‌ها باز هم اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هیئت غواصی نجات‌غریق همدان در ارزشیابی فدراسیون در رتبه سوم کشور قرار دارد و همواره جزو استان‌های شاخص در کشور معرفی‌شده‌ایم.

سوریان با اشاره به تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته این هیئت ورزشی گفت: بیش از یک هزار منجی و ۶۰۰ غواص در استان‌همدان فعال است.

وی خاطر نشان کرد: در طول سال نیز به‌طور مداوم دوره کلاس‌های نجات‌غریق و غواصی برای علاقه‌مندان در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ش

کلاسهای نجات غریق در کبودراهنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار