با اجرای طرح مهر سبز بیش از ۵ هزار جلد کتاب برای ساخت و تجهیز کتابخانه در مناطق کمتر برخوردار مهاباد جمع آوری شده است.

مسئول انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:طرح مهر سبز که از تیر ماه ۹۴ عملی شده، در ۲ روز آخر هر ماه با همکاری طبیعت دوستان در مراکز اصلی شهر اجرا می‌شود و از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵ هزار جلد کتاب نو و دست دوم جمع آوری شده است.

پخشان قلندری افزود:تمامی این کتاب‌ها برای ساخت و یا تجهیز کتابخانه در روستا‌ها و مناطق کمتر برخوردار شهری و روستایی استفاده شده است.

قلندری ضمن اشاره به همکاری بیش از ۵۰ نفر از اعضای انجمن سبز اندیشان جوان اضافه کرد:، تفکیک کاغذ و کتب باطله در چند مرحله انجام شده است.


ایجاد کتابخانه در مطب پزشکان. کمک به ترویج کتاب و کتابخوانی

قلندری ادامه داد:با اجرای دوره بعدی طرح مهر سبز؛ کتاب ها‌ی جمع آوری شده برای ساخت کتابخانه در مطب پزشکان استفاده می‌شود تا مراجعین در سالن انتظار مطب بتوانند از کتاب‌های موجود بهره ببرند.

وی اضافه کرد:در سایت انجمن سبزاندیشان هر هفته فایل صوتی ۲ کتاب بها زبان‌های کردی و فارسی در اختیار علاقه‌مندان به کتاب قرار می‌گیرد و به کسانی که خلاصه کتاب را به صورت مکتوب و یا صوتی ارسال کنند؛ هر هفته به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.


نقش سبز اندیشان جوان مهاباد در برگزیده شدن مهاباد به عنوان نخستین شهر خلاق کتاب کشور

رئیس ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:کار‌های خلاقانه و فعالیت انجمن‌های زیست محیطی سطح شهر از جمله جمع آوری کتاب، ساخت کتابخانه در مدارس مناطق محروم و اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستایی از فعالیت‌هایی بودند که مهاباد را به عنوان نخستین شهر خلاق کتاب ایران معرفی کردند.


۲۰ اسفند تجلیل از فعالان عرصه کتاب مهاباد

مرادی افزود: در مراسمی از نشریات، چاپ خانه ها، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ و ۲ مهاباد، مسئول کتابخانه‌های عمومی سطح شهر و اعضا و انجمن‌های زیست محیطی فعال در حوزه کتاب تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.