مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های بیش از ۲۵ میلیارد ریال به بخش‌های زیربنایی و کشاورزی جنوب این استان خسارت وارد کرده است.

اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وقوع بارندگی همراه با جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی از ششم تا دهم اسفند افزون بر ۲۵ میلیارد ریال به بخش‌های زیربنایی و کشاورزی جنوب این استان خسارت وارد کرده است.

رضا اربابی افزود:: بعد از کاهش شدید بارندگی‌ها در چند سال گذشته که سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش‌ترین استان کشور معرفی شده بود مردم جنوب این استان بارندگی‌های خوبی را در مدت چهار روز شاهد بودند.

وی ادامه داد: بیشترین بارندگی در این مدت در روستا‌های کتیچ و مسکوتان شهرستان فنوج به ترتیب با ۶۱ و ۵۶ میلی متر، توابع بمپور ۵۰ میلی متر و توابع چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان با ۴۱ میلی متر گزارش شد.

وی افزود: بارندگی‌های این مدت بیشترین خسارت را به تاسیسات زیربنایی شهرستان‌های فنوج، نیکشهر، قصرقند و ایرانشهر وارد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بسته شدن چندین راه اصلی و فرعی و آبگرفتگی ۱۳۰ خانه روستایی را از جمله مشکلات به وجود آمده ناشی از سیلاب اخیر برای مردم جنوب این استان ذکر کرد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همزمان با وقوع سیلاب از ۶ تا ۱۰ اسفند در جنوب این استان ۵۲۸ نفر از مردم شهرستان‌های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز، چابهار و ایرانشهر توسط نیرو‌های امدادی هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.

رسول راشکی افزود: با توجه به شدت سیلاب علاوه بر اسکان سیل زدگان؛ نیرو‌های هلال احمر به ۶۴۵ نفر آسیب دیده نیز خدمات رسانی کردند.

وی توزیع ۱۰۶ تخته موکت، ۱۲۰ دستگاه چادر امدادی، ۲۷۱ تخته پتو، ۱۶۸ کیلوگرم نایلون، ۷۹ شعله فانوس و والر و ۶۵۶ قوطی انواع کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده میان مردم سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

خسارات سیلاب به تاسیسات زیربنایی جنوب سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار