رئیس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به چگونگی توسعه دانشگاه‌ها از ضرورت تنوع منابع درآمدی در آموزش عالی خبر داد.

***خبر عید زارع 18***دانشگاه ها باید تنوع منابع درآمدی داشته باشندعلی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروز موضوع اصلی که آموزش عالی به آن توجه دارد، ارتقاء بین المللی سازی دانشگاه هاست اما با وجود فراز و نشیب های یک سال گذشته خوب عمل کرده ایم و  این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: متاسفانه  96 از نظر بودجه ای سال دشواری برای ما بود و این چندمین سال است که تخصیص بودجه به خوبی صورت نگرفته است.

خاکی صدیق گفت: به نظر من دانشگاه ها باید تنوع منابع درآمدی داشته باشند، یعنی این سیاست گذاری کلان دولتی است و برای اینکه به نتیجه مطلوب  برسیم باید ابزاری از نظر زیرساختی برایمان فراهم شود.

پژوهش در دانشگاه‌ها زیر سایه آموزش قرار گرفته است

وی بیان کرد: امروزه هم تمام برنامه های دانشگاه ها براساس تخصیص بودجه صورت می گیرد و در حالی که این بودجه اختصاص پیدا نکند با مشکلات بزرگی روبرو می شویم؛ در بخش پژوهش هم در تجهیزات مورد نیاز مشکلاتی داریم اما بخشی از این مشکلات را توانسته ایم با درآمدهای پژوهشی دانشگاه برطرف و بخشی از آزمایشگاه ها را از این درآمدهای اختصاصی تجهیز کنیم و این در حالی است که اگر درآمدهای اختصاصی مانند ارتباط با صنعت وجود نداشت باید دانشگاه را تعطیل می کردیم. 

خاکی با تاکید بر اینکه  توسعه دانشگاه‌ها در گرو بین المللی شدن است، صدیق ادامه داد: پژوهش در دانشگاه‌ها زیر سایه آموزش قرار گرفته و با وجود تلاش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده است در حوزه پژوهش با دانشگاه‌های طراز اول فاصله داریم، در همین راستا باید تلاش‌های خود را نسبت به گذشته افزایش دهیم؛ ادامه کار در دانشگاه مستلزم تغییر در رویکرد است و این امر هم با بین المللی شدن انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.