معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۶، ۳۰۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۵۹۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۷۸۱۲ نفر در استان صادر شده است.

صدور ۳۰۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی از ابتدای سال 96 در خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد آزاده آژیر افزود: در بین پروانه‌های صادره در ۱۱ ماهه سال ۹۶ در استان، بخش استخراج کانه‌های فلزی با اختصاص ۲۳۹۳۷ میلیارد ریال بیشترین سهم در بین صنایع داشته است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های فولاد سنگان خراسان، اپال پارسیان سنگان، صنایع ذوب و فولاد کوثر، در زمینه تولید گندله و کنسانتره آهن و سنگ آهن دانه بندی شده در این گروه جای دارند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ۱۱ ماهه امسال، استان در میزان سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

آژیر افزود: پروانه‌های بهره برداری صادر شده در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر میزان سرمایه گذاری ۵۵۹ درصد و از نظر میزان اشتغال ۸۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: خراسان رضوی با ۵۶۶۱ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۱۰۱۷ میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۸۸ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه ششم (بعد از استان‌های اصفهان، تهران، خوزستان، آذربایجان غربی و مرکزی) قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می‌باشد.

انتهای پیام// ف. غ.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.