۴۴ حلقه چاه در فارس پر و مسلوب المنفعه شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس از پلمپ ۴۴ حلقه چاه آب غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب، در شهرستان داراب ۱۱ حلقه چاه، در جهرم و لارستان ۱۱ حلقه، فسا ۴ حلقه و نی ریز سه حلقه چاه غیرمجاز پر شده است.

وی افزود: در منطقه کامفیروز مرودشت نیز ۱۵ حلقه چاه غیر مجاز پر شد.

دهقانی با بیان اینکه تعداد زیاد چاه‌های پروانه دار برا‌ی منابع آب مشکل آفرین است و باید برداشت‌های مجاز را نیز برای حفاظت بیشتر از منابع آب کنترل کرد، تصریح کرد: بر اساس آمار موجود ۱۵.۵ درصد از چاه‌های مجاز و پروانه دار کشور در استان فارس و پنج درصد از چاه‌های غیر مجاز کشور در این استان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه اضافه برداشت این نوع چاه‌ها هم کنترل می‌شود، گفت: نصب کنتور هوشمند از جمله راهکار‌های کنترل برداشت در این چاه هاست، از ۳۶ هزار چاه برقی در استان فارس برای حدود ۱۲ هزار چاه کنتور نصب شده است.

وی ادامه داد: در پروانه این چاه‌ها ساعت کارکرد درج شده و اگر یک چاه بیش از ساعات مجاز برداشت کند می‌توان برق چاه را قطع کرد.

دهقانی اظهار داشت: بر اساس آمار‌های موجود، از سال ۹۲ تاکنون ۶ هزار و ۲۶۳ حلقه چاه غیر مجاز و بدون پروانه بهره برداری در نقاط مختلف این استان پُر شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تصریح کرد: همچنین ۸۸۲ حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز در این استان شناسایی شده که در مرحله هماهنگی با دستگاه قضایی برای پُر کردن آن‌ها هستیم.
انتهای پیام/ر

پلمپ چاه های غیرمجاز در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار