گشت‌های شبانه روزی ویژه پایش مناطق زیست محیطی برای خدمات رسانی بهتر به میهمانان نوروزی در استان فارس راه اندازی شده است.

محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار داشت: گشت‌های شبانه روزی ویژه پایش مناطق زیست محیطی به منظور نظارت و کنترل مستمر مراکز خدماتی، تجاری و صنعتی آلوده زا در سطح شهرها، مناطق زیست محیطی و حفاظتی در استان تشکیل شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل برای خدمات رسانی بهتر به میهمانان نوروزی توزیع بروشور و کیسه‌های زباله و ارایه اطلاعات لازم در خصوص مناطق به شهروندان است.

محمودی با بیان اینکه هرگونه کوتاهی و بی توجهی در تخریب طبیعت و آلودگی آن سلامتی انسان‌ها را تهدید می‌کند، تصریح کرد: با توجه به تاثیر سوئی که فعالیت مراکز تجاری و صنعتی و خدماتی آلوده زا بر سلامتی شهروندان و مسافرین در ایام نوروزی دارد، بنحوی موثرتر این فعالیت‌ها کنترل و قطعا از اقدامات آلوده زا که با سلامتی و بهداشت مردم در ارتباط باشد بشدت جلوگیری و برخورد قانونی خواهد شد.

وی از شهروندان و میهمانان نوروزی خواست برای حفظ بهداشت آب و خاک، جلوگیری از پراکنش زباله بویژه در اطراف جاده ها، اماکن تفریحی، رودخانه ها، چشمه‌ها و فضا‌های سبز و رعایت بهداشت زیست محیطی مشارکت داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از آمادگی اداره‌های محیط زیست استان برای دریافت و رسیدگی به شکایت‌های مردمی خبرداد و ادامه داد: شهروندان می‌توانند مشکلات و موضوع‌های زیست محیطی شهر و اماکن خود را به صورت شبانه روزی به اداره‌های محیط زیست مستقر در شیراز و سایر شهرستان‌های استان اعلام کنند.

آبشار مارگون در شهرستان سپیدان، بهشت گمشده در مرودشت، پارک ملی بمو شیراز و سایر مناطق تحت حفاظت استان هر ساله میزبان تعداد زیادی از مسافران طبیعت دوست است.
انتهای پیام/ر

تشکیل گشت‌های شبانه روزی ویژه پایش مناطق زیست محیطی در ایام نوروز

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.