سرگئی اسکریپال، مامور سابق اطلاعاتی روسیه که بعد‌ها برای سازمان اطلاعات بریتانیا به جاسوسی پرداخت تمام دفترچه تلفن سرویس اطلاعات نظامی ارتش روسیه را به سرویس جاسوسی انگلیس داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های انگلیس روز شنبه گزارش دادند، ­سرگئی اسکریپال مامور سابق اطلاعاتی روسیه که بعد‌ها برای سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا (ام. آی. سیکس) به جاسوسی پرداخت تمام دفترچه تلفن سرویس اطلاعات نظامی ارتش روسیه را به سرویس جاسوسی انگلیس داده است.

اسکریپال زمانی که به عنوان وابسته نظامی روسیه در اسپانیا حضور داشت از سوی ام. آی. سیکس شناسایی شد و بعد‌ها در سال ۱۹۹۵ از سوی نهاد‌های اطلاعاتی انگلیس استخدام شد و اطلاعات بسیار ارزشمند و مهمی در مورد سرویس اطلاعات روسیه و طرح‌های نظامی آن به انگلیس داد.

به گفته روزنامه تایمز انگلیس پس از خروج اسکریپال از واحد اطلاعات نظامی ارتش روسیه در سال ۲۰۰۰ وی به همکاری با ام. آی. سیکس پرداخت و به ازای هر جلسه ملاقات با افسران اطلاعاتی انگلیس مبلغ پنج هزار دلار دریافت می‌کرد.

اسکریپال در سال ۲۰۰۶ از سوی مقامات روسیه به اتهام همکاری با ام. آی. سیکس و انتقال اسامی ماموران پوششی اطلاعاتی روسیه در اروپا به سیزده سال زندان محکوم شد.

دمیتری مدودوف رئیس جمهور وقت روسیه در سال ۲۰۱۰ با امضای فرمانی اسکریپال را عفو کرد، اما وی به انگلیس رفت.

پلیس انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد یک مرد و یک زن که بعدا مشخص شد اسکریپال و دختر وی یولیا بودند درحالی که بیهوش شده بودند در مرکز خریدی در شهر سالزبوری پیدا شدند. هردوی آنهابه علت قرار گرفتن در معرض یک گاز عامل اعصاب در شرایط بحرانی قرار داشتند.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد کرملین هیچ اطلاعاتی در مورد علل حادثه پیش آمده برای اسکریپال ندارد و آماده همکاری در این زمینه است.

انتهای پیام/

همکاری جاسوس سابق روس با سرویس جاسوسی انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
واقعا هر کی به ملتش که نون اونا رو خورده خیانت کنه خبیث ترین آدم روی زمینه
آخرین اخبار