کاهش ۱۲.۸ درصدی طلاق در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از مهمترین خبر‌های مطرح شده در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان خراسان رضوی در محل اداره کل ثبت و احوال استان بود.

کاهش طلاق، افزایش دوام زندگی در خراسان رضویبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در این نشست گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شده استان خراسان رضوی رتبه ۸ طلاق در کشور را دارا می‌باشد و میزان طلاق در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۲.۸ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داشته است.


وی افزود: در برنامه ششم توسعه کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی و کاهش ۲۰ درصدی طلاق هدفگذاری شده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۸.۶ در هزار ازدواج در ۱۱ ماهه سال جاری در استان صورت گرفته است، تصریح کرد: سیاست دولت تسهیل در ازدواج است و تاکنون ۹۵ هزار فقره وام ازدواج در سال جاری به متقاضیان استان پرداخت شده است.

حسینی با بیان اینکه ثبت به موقع و درست وقایع حیاتی به دست اندرکاران در برنامه ریزی و تخصیص درست منابع کمک شایانی می‌کند افزود: در استان بعد خانوار در حال کاهش است و از ۳.۵ در سال ۹۵ به ۲ و ۳ در سال ۹۶ رسیده است و شاهد افزایش خانواده‌های تک نفره هستیم که با مبنای تشکیل و استحکام خانواده در تضاد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تعداد ولادت در ۱۱ ماه سال جاری را ۱۳۴ هزار نفر بیان کرد و گفت: این میزان معادل ۹.۷ درصد ولادت در کشور است و عملکرد ثبت و احوال در ثبت تولد ۱.۱ از عملکرد مورد انتظار بهتر بوده است.

وی افزود: میزان وفات ثبت شده نیز در سال جاری ۲۶ هزار و ۶۷۳ مورد بوده است که عملکرد استان در ثبت وفات ۱.۲ از عملکرد مورد انتظار بیشتر بوده است.

حسینی با اشاره به وجه مذهبی مردم استان گفت: در نام گذاری نوزدان این وجه مذهبی کاملا نمایان است و اسامی فاطمه و زهرا در دختران و امیر علی و ابوالفضل در پسران بیشترین فراوانی در سال جاری را داشته است.

انتهای پیام//ه.ج


برگزاری جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.