استاندار تهران گفت: متأسفانه بانک‌ها در استان تهران پروژه‌های میلیاردی را تأمین اعتبار می‌کنند، ولی جایی که دولت می‌گوید برای افراد کم درآمد وام بدهید عملکرد قابل قبولی از آن‌ها نمی‌بینیم.

بانک‌ها در استان تهران پروژه‌های میلیاردی را تأمین اعتبار می‌کنند، اما وام برای افراد کم درآمد ندارندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمّدحسین مقیمی استاندار تهران در مراسم معرفی و استقرار سامانه دادور(دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار) که با حضور میرشجاعیان معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمّد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران، جمعی از فرمانداران و مدیران استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سرمایه‌گذاری، مطالعه‌ درباره بازار ضروری است تا کارآفرینان براساس مطالعات انجام شده برای رفع کمبودها و ورود به بازار داخلی و صادرات سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: ورود به سرمایه‌گذاری با مطالعه احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد و علاوه بر آن در فعالیت اقتصادی باید ظرفیت منطقه، امکان سرمایه‌گذاری و بهره مندی از نیروی انسانی کارآمد را در نظر داشت.

استاندار تهران با بیان اینکه هدف از ایجاد و راه اندازی واحدهای اقتصادی باید مشخص باشد تصریح کرد: گاهی طرحی پس از مطالعه در مرحله اجرا و عملیات با مشکلاتی مواجه می‌شود که در همین راستا مسئولان باید پاسخگو باشند.

مقیمی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان با سخنان خود موجب ناامیدی کارآفرینان می‌شوند بیان کرد: تعامل و برخورد مسئولان در ایجاد انگیزه یا ناامیدکردن کارآفرینان مؤثر است.

وی، نخستین عامل ایجاد سرمایه‌گذاری را، روی خوش نشان دادن مسئولان به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دانست و تأکید کرد: اگر سرمایه‌گذار احساس کند مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد به پیش می‌رود، در غیر این صورت ممکن است زمینه فعالیت خود را تغییر دهد.

استاندار تهران راهکار دیگر برای جذب سرمایه گذاری و ترغیب سرمایه گذاران را ایجاد پنجره واحد برشمرد و بیان کرد: عدم موفقیت سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان است و باید زمان صدور مجوزها نیز تسریع شود.

مقیمی گفت: باید به کارکنان ادارات نیز آموزش دهیم که معطل ماندن سرمایه‌گذار اثرات منفی زیادی در روند اقتصادی دارد و طولانی شدن بروکراسی اداری تأثیر زیادی در انگیزه سرمایه‌گذار دارد.

وی ادامه داد: کارشناسان باید در راستای سیاست‌های دولت عمل کنند، متأسفانه بانک‌ها در استان تهران پروژه‌های میلیاردی را تأمین اعتبار می‌کنند ولی جایی که دولت می‌گوید برای افراد کم درآمد وام بدهید عملکرد قابل قبولی را از آن‌ها نمی‌بینیم.

استاندار تهران با اشاره به طرح اشتغالزایی و حمایت از اقشار کم درآمد با اعطای وام افزود: فراهم کردن کار و اشتغال برای اقشار کم درآمد و زنان سرپرست خانوار اهمیت زیادی دارد، اگر کار را به موقع انجام داده و نظارت درست انجام شود مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار