معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان از غربالگری شنوایی 15 هزار و 200 نوزاد در استان خبر داد.

غربالگری شنوایی 15 هزار و200 نوزاد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهرام کوکائیان، معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان بیان کرد: امسال 15 هزار و 200 نوزاد پس از تولد تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد، 20 نوزاد با اختلالات شنوایی شناسایی و برای دریافت سمعک و یا کاشت حلزون ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به اینکه 11 پایگاه غربالگری شنوایی در سطح استان نوزادان تازه متولد شده را ارزیابی می‌کند،خاطر نشان کرد: این پایگاه‌ها در زایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی از قبل مشخص شده هستند که با دستگاه‌های ویژه‌ای کار غربالگری شنوایی را انجام می‌دهند.

معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه بهزیستی سمعک رایگان در اختیار افراد بی‌بضاعت قرار می‌دهد اضافه کرد: همچنین کاشت حلزون که نیاز به اقدامات درمانی دارد حداقل 3 میلیون تومان کمک‌هزینه را تقبل می‌کند.

کوکائیان خاطرنشان کرد: هدف از غربالگری شنوایی شناسایی نوزادانی است که با ضایعات ژنتیکی و مادرزادی مواجه هستند از مشکلات بعدی همچون کم‌شنوایی و اختلال گفتاری و بیماری‌های اکتسابی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب

شناسایی 20 نوزاد دچاراختلالات شنوایی در همدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار