نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مسجد باید مرکز فعالیت، تولید و درآمد برای سر و سامان دادن به زندگی نیازمندان محله خود باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان گفت: این مهم باید در افق ۱۴۱۴ در درون کانون‌های فرهنگی مساجد دیده شود.

امام جمعه زاهدان افزود: مسجد بر خلاف سایر اماکن مذهبی ادیان دینی تنها متعلق به یک روز در هفته نیست بلکه در هر شبانه روز مومنان پنج نوبت می‌توانند در آن حضور یافته و روح خود را سیقل دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مناره، اذان، محراب و منبر را از جمله زیبایی‌های مساجد به عنوان مکان مذهبی دین اسلام در مقایسه با سایر اماکن مذهبی ادیان الهی ذکر کرد و بر نگهداری و حفظ قداست‌ها آن‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام مهدی پودینه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: هم اینک هزار و ۳۱۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان فعال می‌کنند که بیشتر آن‌ها با ۸۹۱ کانون در روستا‌ها واقع شده اند.

انتهای پیام/گ

تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار