رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روحیه مجاهدت که میراث خون شهداست باعث استواری ملت ایران شده است.

روحیه مجاهدت موجب استواری ملت ایران شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی لاریجانی در یادواره امیران سرداران و ۷۳۴ شهید شهرستان قوچان در مصلای این شهر افزود: ملت که در قلبشان روحیه مجاهدت باشد هیچ وقت در مقابل دشمن سر فرود نمی‌آورد.

 
وی گفت: ملتی که در قلب هایشان عشق به مجاهدت دارند هیچ گاه در این دنیای پر از ستم سر فرود نمی‌آورند و روحیه جهاد موجب سربلندی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی  افزود:در جنگ تحمیلی هم تمامی کشور‌های مقابل ایران ایستادند که در آن شرایط دلیل موفقیت ما داشتن روحیه مجاهدت بود.

لاریجانی خاطر نشان کرد امروز که برای شهدا یادواره می‌گیریم باید توجه کنیم آنها به این مراسم‌ها نیازی ندارند و ما نیازمندیم این جلسات را برگزار کنیم تا وظیفه خود را بدانیم.
 
وی گفت: ما می‌توانستیم از اول انقلاب از برخی موضوعات بگذریم و هزینه کمتری بدهیم اما برای اینکه بزرگی خود را حفظ کنیم پای اصولمان ایستادیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه شهدا جان خود را دادند تا از ایران حفاظت کنند افزود:  متاسفیم که برخی افراد متوجه نیستند ویا به عمد می‌خواهند اقتدار کشور را از بین ببرند آنان می خواهند  به اقتدار کشور ضربه بزنندو ما را تبدیل به کشوری مانند لیبی کنند.

لاریجانی گفت: حفظ ایران جزو آرمان‌های شهدا بود. آن‌ها تلاش می‌کردند مردم درهر موضوعی در امنیت باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر در کشور امنیت نباشد همه مشکلات به دنبال آن ایجاد می‌شود و سرمایه گذاری و آشفتگی‌های سیاسی به وجود آمده و ذهن‌ها به سمت یکپارچگی برای آبادانی کشور نمی‌رود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر  در این شرایط فردی تلاش کند ذهن مردم را به هم بریزد و نگذارد آرامش در جامعه باشد خیانت کرده است.
 
علی لاریجانی  گفت: ما بعد از ۴۰ سال بلوغ یافته ایم و نباید اشتباهات تکرار شود و همه باید تلاش کنند تا چرخ تولید در کشور راه بیافتد. تا تولید در کشور راه نیافتد اشتغال ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: تولید بستر امن و حمایت می‌خواهد تا سرمایه گذاری انجام شودو  در این راستا مجلس و دولت وسایر بخش‌ها باید کمک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت  امسال با کمک رهبر معظم انقلاب تصمیم مهمی در مجلس گرفتیم تا در روستا‌ها چرخه مطلوب اقتصادی انجام شود و از مهاجرت به شهر‌ها جلوگیری شود.
 
لاریجانی افزود: مجلس به این نتیجه رسید در کنار روستا‌ها امکان ایجاد شرایط اقتصادی را فراهم کند و به عنوان مثال اگر کنار روستایی معدن وجود دارد آن را فعال کنیم تا مردم در کنار کشاورزی در آن بخش هم فعال شوند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار کسانی بگذاریم که در اطراف روستا‌ها سرمایه گذاری کنند و خوشبختانه این موضوع اجرایی شده و اگر خوب در کشور اجرا شود در سال‌های آینده نیز تکرار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جوانانی که در روستا‌ها هستند و کسانی که از روستا‌ها مهاجرت کرده اند می‌توانند به این عرصه ورود یافتند و مسئولان هم باید کمک‌های لازم را داشته باشند.

لاریجانی افزود: در عرضه صادرات هم منابع پایداری برای این اقدام درنظر گرفته شده و فعالان این بخش مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری یادواره امیران سرداران و ۷۳۴ شهید شهرستان قوچان

برچسب ها: علی لاریجانی ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.