صادقی گفت:محدوده بافت تاریخی قم نیاز به اصلاح دارد و باید یک بازنگری به محدوده بافت تاریخی شهر قم شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدمهدی صادقی،استاندارقم،درهشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم که ظهر دوشنبه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تأکید براحیا و بازآفرینی بافت‌های تاریخی و فرسوده استان‌ها،گفت:تعیین تکلیف مصوبه ۳۲هکتاری و مصوبه ۴۸هکتاری برای جابه جایی ساکنان حریم دکل و بافت‌های ناکارآمدی شهری اقدام مثبتی است که خوشبختانه انجام شد.

وی با تأکید بر حرکت بر اساس برنامه و آینده‌نگری در برنامه‌های بازآفرینی شهری،ادامه داد: داشتن یک طرح جامع چیزی است که ما را در آینده بلند مدت به مسیری سوق می‌دهد که نقشه راه خود را بدانیم و به بیراهه نرویم.

صادقی محله اسماعیل آباد قم را وصله ناچسبی شهر قم ارزیابی کرد وافزود: این منطقه دملی برای شهر است که از همه منظرها از جمله از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای شهر مشکل ایجاد کرده است که به صورت اورژانسی باید کاری برای آن انجام شود.

وی به بافت تاریخی قم نیز اشاره کرد و بیان کرد:محدوده بافت تاریخی قم نیاز به اصلاح دارد و باید یک بازنگری به محدوده بافت تاریخی شهر قم شود.

استاندار قم به اعتبارات نقدی و اوراق برای بازآفرینی محلات اشاره کرد ویادآورشد:وضعیت کسبه خیابان اراک و قبرستان نو باید هرچه سریع مشخص شده و تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/ح

محدوده بافت تاریخی شهر قم بازنگری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار