جانشین فرمانده ناجا گفت: تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی از 28 هزار نفر به 16 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

کاهش محسوس تعداد کشته‌های تصادفات رانندگیبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده ناجا در همایش بازرسان نا‌محسوس ترافیک و پلیس افتخاری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در جهان سالانه حدود یک میلیون و 300 هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می‌دهند و تعدادی هم معلول و مصدوم می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد خودروهای کشور در سال های 84 تا 85 حدود 7 میلیون بود، افزود: در بین سال‌های 84 تا 85 حدود 27 هزار نفر در کشور جان خود را در حوادث رانندگی از دست دادند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: مقام معظم رهبری در نشستی که با مسئولان پلیس داشتند، ابراز ناراحتی خود را از تعداد کشته‌های تصادفات اعلام کردند و گفتند که این مقدار باید به کمترین حد ممکن برسد، به همین دلیل مسئولان پلیس نشست‌هایی را برگزار کردند و عوامل موثر در بروز تصادفات را مورد بررسی قرار دادند.

سردار مؤمنی گفت: چند عامل در بروز تصادفات نقش مهمی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خودرو، راه‌ها، سیستم امداد و نجات و عامل انسانی اشاره کرد.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ما نمی‌توانیم نقش زیادی بر روی متغیرهای خودرو و راه‌ها داشته باشیم، اما می‌توانیم با ارتقای سیستم امداد و نجات و کاهش عوامل انسانی، از تعداد کشته‌ها کم کنیم.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در کاهش تصادفات، ارتقای فرهنگ ترافیک بود که در این راستا بهره‌گیری از نیروهای مردمی و اصلاح قوانین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار مؤمنی گفت: در کشور ما اکثر قریب‌ به اتفاق مردم قوانین را رعایت می‌کنند و فقط 10 درصد از افراد تخلف انجام می‌دهند که علت این همه تصادف هم همین 10 درصد هستند.

وی گفت: در سال 89 قانون بهره‌گیری نیروی پلیس از ظرفیت‌های مردمی تصویب شد و باعث شد جایی که پلیس و دوربین‌ هم وجود ندارد، تخلفات کاسته شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه با هر تخلفی که صورت می‌گیرد، حقی از مردم از بین می‌رود، گفت: در ابتدا به بازرسان نامحسوس برگه‌هایی داده می‌شد تا تخلفات را در آن ثبت کنند و به پلیس تحویل دهند، اما امروز با طراحی سامانه برخط ثبت‌ تخلفات بازرسان نامحسوس می‌توانند به صورت برخط تخلفات را گزارش دهند و اولین مأمور پلیس با متخلف برخورد می‌کند.

سردار مؤمنی گفت: با فرهنگسازی تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی از 28 هزار نفر به کمتر از 16 هزار نفر کاهش پیدا کرد و این در شرایطی است که تعداد خودروها از مرز 20 میلیون هم گذشته است؛ ما برای این کاهش خوشحال هستیم، اما همچنان یک کشته‌ هم در تصادفات زیاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار