استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۲ هزار هکتار تثبیت شن‌های روان و ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار جنگل‌کاری به‌صورت مشارکت مردمی انجام‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به جنگل کاری با مشارکت مردم بیان داشت: تاکنون 2 هزار هکتار تثبیت شن‌های روان و 5 هزار و 900 هکتار جنگل‌کاری به‌صورت مشارکت مردمی انجام‌شده که به‌صورت موفق توسط مردم حفظ و صیانت شده است.

وی افزود: اختصاص اعتبار و امکانات از سوی دولت در طرح‌های مهار ریزگردها بدون مشارکت مردمی را هدر دادن بیت‌المال است و تا زمانی که در بحث صیانت و نگهداری از طرح نهال‌کاری و احیا اراضی اقدام مؤثر و مشارکت مردمی انجام نگیرد برای به دست آوردن محیط‌زیست سالم اقدام مثمر ثمری صورت نخواهند گرفت.

استاندار خوزستان از تحویل 59 فقره سند برای احیا اراضی منابع طبیعی و کنترل شن‌های روان خبر داد و گفت: در غالب مشارکت‌های مردمی که اغلب در شوش صورت گرفته است علاوه بر تثبیت کانون‌های ریز گرد، احیا کشاورزی منطقه و زمینه اشتغال 175 نفر نیز فراهم‌شده است.

شریعتی در پایان تاکید داشت: برای امسال 12 هزار و 500 هکتار به‌منظور تثبیت شن‌های روان و 21 هزار هکتار نهال‌کاری در نظر گرفته‌شده که تا الآن 10 هزار هکتار تثبیت شن‌های روان و 7 هزار هکتار نهال‌کاری به انجام رسیده است.

انتهای پیام/م

تثبیت کانون‌های ریزگرد خوزستان با مشارکت مردم میسر می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، منابع طبیی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.