مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد از هزینه 12 میلیون تومانی آبرسانی به هر خانه روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  فیض‌اله پاسره اظهار داشت: از 1641 روستای استان کهگیلویه وهزینه 12 میلیون تومانی آبرسانی به هر خانه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد بویراحمد، 1460 روستا از تاسیسات آب آشامیدنی برخوردارند.

پاسره گفت: با اتمام 18 مجتمع بزرگ آبرسانی و همچنین پروژه‌های کوچکتر آبرسانی در روستاهای استان این رقم افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی در حدود 5 سال اخیر افزود: اجرای پروژه‌های آبرسانی به صورت مجتمعی برای بهره‌مندی همه روستاها و به ویژه روستاهای زیر 20 خانوار از آب شرب، برون سپاری خدمات برای تقویت بخش خصوصی، ایجاد و تجهیز بزرگترین آزمایشگاه آب روستایی در کشور، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرمایه‌های شرکت بخشی از مهم‌ترین اقدامات شرکت بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: بدون شک توسعه و گسترش خدمات آبرسانی روستایی مستقیما بر جلوگیری از مهاجرت، افزایش تولیدات کشاورزی، بهبود اقتصاد روستا و در نهایت توسعه روستاها اثرگذار است و در همین راستا و با توجه به سیاست‌های دولت در سالهای اخیر توسعه و اصلاح شبکه‌های آبرسانی به صورت جدی در دستور کار بوده است.

پاسره با اعلام اینکه تنها در سال 96 قریب به 300 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب روستایی در استان عملیاتی شد، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در وظیفه خود یعنی آب‌رسانی سالم و باکیفیت به روستائیان و همچنین اصلاح و تعمیر شبکه‌های فرسوده لحظه‌ای تعلل نکنیم.

وی گفت: از طرفی از مردم تقاضا داریم مصرف خود را مدیریت کنند، تامین آب شرب برای هر خانوار روستایی استان 120 میلیون ریال هزینه دارد، این آب برای شرب است نه مصارف دامداری، کشاورزی و باغداری، برای عبور بدون مشکل از فصل گرم سال باید این مهم مد نظر روستائیان عزیز کهگیلویه و بویراحمد باشد.

 انتهای پیام/غ

اجرای پروژه‌های آبرسانی به صورت مجتمعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.