۱۳۰ هزار زن سرپرست خانوار در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۰ هزار زن به دلایل مختلف از جمله فوت همسر، طلاق و از کار افتادگی مرد، سرپرستی خانواده را در این استان برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مریم پویا مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان درآمد پایین، سن کم، افسردگی‌های روحی و روانی را از جمله مشکلات زنان سرپرست خانوار در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی افزود: تمام تلاش‌ها در سال‌های اخیر بر این است تا با حمایت اجتماعی و روانی از این زنان از بسیاری از مشکلات آنان کاسته شود.

وی ادامه داد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با همکاری سایر ارگان‌ها با مدنظر قرار دادن بیمه و ارائه تسهیلات کارآفرینی و خود اشتغالی با تاکید بر مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار در این استان در تلاش برای ارائه خدمات بهتر به این قشر است.

وی داشتن بالاترین نرخ ولادت، پایین بودن سن ازدواج نسبت به میانگین کشوری و پایین بودن آمار طلاق را از جمله ویژگی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: این آمار ارتباط مستقیمی با وضعیت زنان در این استان دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان گفت: معاون استاندار، فرماندار، معاون فرماندار، مدیرکل، معاون مدیر کل، رئیس دانشگاه، مشاور مدیرکل، مشاور فرماندار، رئیس اداره، شهردار، بخشدار و دهیار از جمله پست‌های مهم زنان در این استان است.

وی افزود: پست‌های مدیریتی معاون استاندار و فرماندار زن برای نخستین بار در کشور در سیستان و بلوچستان رقم خورد.

انتهای پیام/گ

زنان سرپرست خانوار در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار