دستیار رئیس جمهور روسیه با اشاره به روند جایگزینی بالگردهای روسی با بالگردهای آمریکایی گفت که اعمال فشارهای غیردیپلماتیک، افغانستان را مجبور به قبول این تصمیم کرده است.

واکنش روسیه به طرح جایگزینی بالگردهای روسی با بالگردهای آمریکایی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دستیار رئیس جمهور روسیه با اشاره به روند جایگزینی بالگردهای روسی با بالگردهای آمریکایی گفت که اعمال فشارهای غیردیپلماتیک، افغانستان را مجبور به قبول این تصمیم کرده است.

ولادیمیر کوژین، دستیار رئیس جمهور روسیه در امور همکاری‌های نظامی ابراز امیدواری کرد که بالگردهای روسی در آینده نیز مورد استفاده نیروی هوایی افغانستان قرار بگیرد.

آقای کوژین بیان داشت: فکر می‌کنم برای تضمین استفاده بالگردهای خود در افغانستان راهی پیدا خواهیم کرد تا از دولت مشروع این کشور محافظت شود.

وی با اشاره به طرح جایگزینی بالگردهای روسی با بالگردهای آمریکایی افزود: تمام راه‌ها و فشارهای ضد دیپلماتیک بر افغانستان اعمال شده تا به اتخاذ این تصمیم مجبور شود.

این در حالی است که چندی پیش طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان در نشست سازمان ناتو در بروکسل گفت: افغانستان به بالگردهای روسی نیازی ندارد، زیرا ارتش افغانستان به بالگردهای ساخت کشورهای عضو ناتو تجهیز می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.