کشوری را به شما معرفی می‌کنیم که مردمانش برای در امان ماندن از حوادث سال نو رسومی بسیار عجیب برگزار می‎کنند.

شیوه‌ای عجیب و حیرت‌انگیز برای در امان ماندن از حوادث سال نو! +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،حتما تاکنون این جمله بسیار به گوشتان خورده که "سالی که گذشت مملو از حوادث و دردسرهای فراوان بود، امیدواریم سال نو اینچنین نباشد". جالب است بدانید که مردم ژاپن نیز به این مساله اهمیت بسیاری می دهند تا جایی که در آستانه فرا رسیدن بهار، برای داشتن یک سال امن، کم دردسر و به دور از حوادث، مراسمی عجیب به راه می اندازند و ساعت ها مشغول برگزاری آن هستند.

این مراسم که در نزدیکی معبد "تاکاوسان یاکوین" برگزار می شود به نام "Hiwatari matsuri"مشهور شده است. در این مراسم آتشی بزرگ برپا می‌شود و پس از آن مردم روی زغال های داغ و سوزان با پاهای برهنه قدم می زنند.

گفتنی است؛ عده ای از مردم ژاپن نیز همانند ایرانیان، نوروز را جشن می گیرند و این مراسم هم به شیوه خاص خودشان انجام می شود.

آنها با پوشیدن جامه های سنتی خود (کیمونو) کیک موشی آرد برنج می‌پزند. این کار در گذشته به روش های سنتی انجام می شد اما امروزه ماشین های مخصوص کیک پزی در پخت این خوراکی خوشمزه به کمک ژاپنی های شتافته است.

اقدام جالبی که در گذشته مردم ژاپن هنگام فرا رسیدن نوروز انجام می دادند، اجتناب از جارو زدن گرد و غبار جمع شده در مقابل در خانه بود، زیرا معتقد بودند که این کار برای ماندگاری برکت و سلامتی لازم است.

انتهای پیام/

رسمی عجیب برای در امان ماندن از حوادث سال نو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.