همایش تجلیل و تکریم مادران و همسران شهدا با حضور ۸۰۰ نفر از مادران و همسران شهدا در شیراز برگزار شد.

همایش تجلیل و تکریم مادران و همسران شهدا در شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رجبعلی راهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن گرامیداشت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا، بر تکریم و منزلت شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم  آن‌ها به عنوان یک وظیفه و تکلیف الهی تأکید کرد.

وی گفت: در استان فارس ۵۳۰ نخبه شاهد و ایثارگر داریم واین نخبگان بودند که جنگ را اداره کردند.

راهی با بیان اینکه باید تمامی خانواده شهدا را تکریم کنند، بیان کرد: سن پدران و مادران شهدا بالا رفته و هرهفته شاهد از دست دادن یکی از آن‌ها هستیم که تا امروز ۱۰ هزار پدر شهید و ۶ هزار و ۷۰۰ مادر و ۳۲۵ همسر شهدا به رحمت خدا رفتند.

همچنین در حاشیه مراسم روز بزرگداشت شهدا در شیراز، جلد دوم کتاب فرهنگ اعلام شهدای استان فارس رونمایی شد.

سیدعلی محمدی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز گفت: این کتاب مجموعه‌ای از اطلاعات شهدای استان شامل تاریخ و محل تولد، زندگینامه، نام عملیات، تاریخ و محل شهادت و معرفی پدر و مادر شهدا است.

وی افزود: کتاب فرهنگ اعلام شهدای فارس یک کتاب غنی است که به جمع آوری اطلاعات کلی و جزئی در خصوص شهدا می‌پردازد.

محمدی ادامه داد: کار مطالعه، پژوهش و تحقیق در خصوص جمع آوری اطلاعات این کتاب از سال ۸۴ آغاز شد و با توجه به تعداد شهدای استان و حجم گسترده مطالب جمع آوری شده، این اطلاعات در قالب دو جلد کتاب چاپ و منتشر شد که جلد نخست این کتاب، ۲۲ اسفند پارسال و جلد دوم نیز امسال همزمان با روز بزرگداشت شهدا رونمایی شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: جلد نخست این کتاب ۷۷۰ صفحه دارد و به معرفی حدود هفت هزار شهید استان می‌پردازد که نام خانوادگی آن‌ها با حروف «الف» تا «ز» آغاز شده است و جلد دوم نیز یکزار و ۶۰۳ صفحه دارد و شامل اطلاعات بیش از هفت هزار شهید استان است که نام خانوادگی آن‌ها با حروف «ژ» تا «ی» آغاز می‌شود.

استان فارس حدود ۱۵ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد ۱۹۵ نفر خانم هستند.

۴ هزار و ۳۴۶ شهید در شیراز و بقیه هم در گلزار‌های شهدا شهرستان‌های فارس آرمیده اند.

در استان شهید پرور فارس ۱۸۰ شهید در دوران انقلاب جان خود را نثار کردند و بیش از ۵۰ شهید هم از شهدای مدافع حرم هستند.

۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) است که به شایستگی روزی برای پاسداشت مقام والای شهیدان قرارگرفته و "روز بزرگداشت شهدا" نامیده شده است.
انتهای پیام/ر

مراسم تکریم مادران و همسران معظم شهدا در شیراز

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار