مدیرعامل آتش نشانی رشت از افزایش ۳۳ درصدی تعداد آتش سوزی‌های مراسم چهارشنبه سوری در این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ بابک رمضانی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: تعداد آتش سوزی‌های چهارشنبه آخر سال در رشت نسبت به پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی پاسخگوی بالغ بر ۵۵۰ تماس شهروندان بوده است که از این تعداد ۵۲ مورد حریق و حادثه توسط آتش نشانان رشت پوشش داده شده است، افزود: به ترتیب شاهد کاهش ۵۰ درصدی تماس‌ها و افزایش ۳۳ درصدی حریق و حوادث نسبت به سال ۹۵ بودیم.

مدیرعامل آتش نشانی رشت با اشاره به اینکه در این مدت ۴ مورد حریق منزل مسکونی و یک مورد حریق تجاری اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: تنها در یک مورد که علت آتش سوزی آبگرمکن منزل مسکونی بوده، مابقی آتش سوزی‌ها به علت سقوط بالن آرزو‌ها بر روی بالکن و سقف منازل مسکونی و انبار تجاری بوده است.

رمضانی با اشاره به آتش گرفتن ۲ اصله درخت در آتش بازی‌های شب گذشته بیان کرد: ۴۵ مورد این آتش سوزی‌ها شامل آتش زدن ضایعاتی همچون مبلمان، لاستیک، کاه و کلش و چوب بود که با حضور سریع و به موقع آتش نشانان، حریق به جایی سرایت نداشت.

وی تصریح کرد: با توجه به تماس سریع با ۱۲۵ و اعزام به موقع آتش نشانان به محل حوادث، اکثر آتش سوزی‌ها بلافاصله مهار و از گسترش آن پیشگیری شد.

انتهای پیام/ع

افزایش تعداد آتش سوزی‌های مراسم چهارشنبه سوری در رشت

برچسب ها: حوادث ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.